Sider

tirsdag 28. april 2015

Problemløsning og tenner som løper i vann

Om dere hadde kjent lukta av det som står i ovnen hos meg nå, så er jeg ganske sikker på at tennene deres hadde løpt i vann..
Jeg undres igrunn over om det faktisk er slik at tenner kan løpe?
Og dersom de kan løpe, er de da spesielt gode på å løpe i vann, jeg tror ikke det.

Jeg hadde iallfall blitt kjempe bekymret om tennene mine løp, det ville bety at de var løse og dermed på flukt, gebiss neste.
Det var en total sidesporing jeg vet..
Altså håper jeg at tennene deres ikke løper i vann, men at dere bare tenker at DETTE har jeg også lyst på ved en senere anledning.

Det lukter himmelsk godt av kylling som grilles i ovnen, stappet til randen med purre og hvitløk.
Rundt om har jeg kuttet opp noen få poteter, noen gulrøtter, et par rødløk og et brokkolihode.
Så satser jeg på at det smaker like fortreffelig som det lukter akkurat nå.
Tidsklemme-kylling

Kjekt å tilberede kylling på denne måten egentlig, ingen unødig bruk av olje eller smør og dessuten gjør jo middagen seg selv.
Mens jeg kan gjøre andre ting, som å slappe av litt på sofaen, henge opp litt tøy og hente Lillebror i barnehagen.
Perfekt for folk i tidsklemma dette her altså.

Tidsklemma?
Er ikke det også et ord som er rimelig sært og nokså misbrukt.
Jeg betviler at så mye som halvparten av de som påberoper seg tidsklemma egentlig er i noen særlig tidsklemme og om de så er så er den vel strengt tatt selvforskylt.
Ja er den ikke det da?
Hvor mange ting, aktiviteter og gjøremål er det strengt tatt nødvendig å utsette seg for i løpet av en dag? Vi er mange som har barn, vi er mange som har jobb, vi er til og med mange som har barn som har fritidsaktiviteter, noen av oss har sågar flere barn.
Vi er mange som synes det er stas å dra på besøk til venninner, vi er mange som skal lage middag, mange som skal hjelpe til med lekser, vi har jaggu hus og hager, trening som skal unnagjøres, menner vi skal ligge med og sexy undertøy som skal vaskes for hånd...

Sleng kyllingen inn i ovnen da iallfall, så slipper du unna middagen mens du gjør andre ting, problem løst!
Budskapet var kanskje å frigjøre tid, til å gjøre det du tenker er viktig, mesteparten av alle de gjøremålene vi har i løpet av en dag, er ikke så viktige i den store og hele sammenhengen.
PS! Bare husk å hente Poden i barnehagen, det er igrunn litt viktig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar