Sider

mandag 20. april 2015

Frokost - dagens viktigste måltid

Er det er måltid jeg har sløvet med i alle år, så er det vel frokosten.
Det kan sikkert være fordi jeg alltid har vært et B-menneske, jeg kan simpelthen ikke fordra å stå tidlig opp, ei heller å spise før jeg har kommet skikkelig igang med dagen.

2 fiberrik med xtra lett gulost, agurk, avocado og 1 dobbel 0% youghurt.

Det har selvsagt resultert i at det første måltidet mitt ofte kan ha vært middag faktisk...
Det er selvsagt ren idioti, men det er sannheten.
Agurk skiver, sukkererter og 1 dobbel 0% yoghurt med 1 ss 4-korn blanding

Med et nytt liv hadde jeg så nær sagt, eller iallfall splitter nye vaner... Gjør jeg alt jeg kan for at noe av det første jeg gjør om morra`n er å sørge for at jeg får i meg frokost.
Selv om jeg tidvis har laaange tenner og jeg føler at det bråker inni hodet mitt når jeg spiser, så gjør jeg mitt yderste for å få det til.
1 fiberrik, 1 tomat og 1 dobbel 0% yoghurt

Det handler jo om å lage gode vaner for barna også, nå har ikke mine barn gått uten frokost altså, så for guds skyld.. Ikke kast dere på telefonen til barnevernet.
De har spist frokost, men det er noe med dette da: "Gjør som jeg gjør, ikke bare gjør som jeg sier".
2 RugSprø m makrell i tomat, 1tomat i skiver og noen sukkererter.

Nøkkelen for min del i forhold til frokost, er å ha variasjon til og med variasjon i forhold til tallerkener osv.
De morgenene jeg rett og slett ikke klarer å få i meg noe, tar jeg en shake, men det blir skjeldnere og skjeldnere.
Stort sett er jeg uforskammet flink :-)
Som dere kan se av noen av de fristende frokostene jeg har spist i løpet av forrige uke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar