Sider

fredag 3. april 2015

Bursdags gleder - hverdags gleder!

I dag har jeg bursdag, det skal jeg rakker`n meg nyte - jeg er ikke sikker på hvordan, men jeg har bare bestemt meg for å nyte det.
Det blir ikke fest i munn og alt det der, men på en eller annen måte skal jeg jaggu nyyyyte at det er MIN dag.
Det er noen år siden, ganske nøyaktig 35 år siden

Feks. kan jeg nyte at jeg har fått nytt tørkestativ på vaskerommet, da slipper jeg det hersens skrabberaklet som alltid var i veien, uansett hvordan jeg snudde og vendte meg.
Det er helt genialt, henger der oppe under taket og liksom "fjerner" klesvasken som ved et trylleslag.
Så har jeg vasket ullesokker, du verden så mange ullsokker jeg har, hovedsakelig er det mine sokker dette her...
Bortsett fra det lille paret på enden, det får jeg naturligvis ikke på meg,  det tilhører følgelig minstemann i huset.
Lykken er å ha en Mamma og en Svigermor som kan strikke sokker i gilde farger!

Så kan jeg nyte at jeg går av vakt denne fredagsmorgenen etter å ha jobbet 4 netter og ikke skal på jobb før neste Torsdag.
Mao. kan jeg nyyyyte nesten en hel uke fri -  fri, fri, fri!!!

Så kan jeg nyte at Storesøster K kommer hjem igjen fra Danmark, helt sikkert med masse å fortelle om alt hun har opplevd og gjort, mens hun krever FULL opperksomhet.
Jeg tror at hun noen ganger, nei vent litt..
JEG VET at hun noen ganger synes jeg er skikkelig uoppmerksom, fordi jeg kanskje står i egene tanker eller faktisk holder på med noe når hun snakker til meg.
Da blir hun irritert og kan feks. rope ut: "Mamma, det brenner" hvorpå jeg virvler rundt på ren refleks før jeg innser at det slett ikke brenner, det er bare Karoline som forsøker å fortelle eller spørre meg om noe DØDSVIKTIG, som feks. : "Hva er det til middag i overimorgen?" eller "Burde jeg kjøpe denne genseren her ?" eller "Jeg tenkte jeg skulle ta på meg rød neglelakk jeg"... Døsviktige ting ....

Så kan jeg nyte at en trøtt Storebror E strekker seg mot meg og gir meg en klem i det jeg kommer inn på soverommet, hvor han har tatt bolig i min seng, siden jeg tross alt har jobbet natta og min seng er så fryktelig mye bedre å ligge i en hans, at han som vanlig stabber avsted mot dusjen i halvsøvne, men våkner i det han får vannet over seg og synger av full hals og Golferen maser om at nå er han vel ferdig i dusjen snart.
Så hører jeg hvordan han romsterer rundt etter klær og tilslutt stikker hodet inn gjennom soveromsdøren min igjen og spør om det finnes noen sokker i dette huset.

Det stopper jo ikke her, Golferen har også egne lyder som en kan nyte sånne morgener sammen med Lillebror F, de prater i vei mens Lillebror får på seg klær.
Samtalen er ofte den samme, den handler om hvilke biler som står på gårdsplassen, om at kosedyna må med,  "også sutten Pappa", jada Pappa lover at sutten skal de finne..
Deretter blir de enige om at det er sofaen neste og Lillebror spør etter Karsten og Petra eller kanskje Rodde og Kickan.

De 4-bente har også egen lyder om morgenen når jeg sniker meg inn i huset, Lillepus og Ronja BREKER, de vil fortelle Mamma at de forventer mat, gjerne før en rekker å komme inn døra.
Så har vi Marwin , herlige, overentusiatiske, skjønne, gode Marwin som er over seg av begeistring for at Mamma`n hans nok en gang har vendt hjem etter en lang natt.
Han overøser meg med pipelyder, han hopper, han danser, han loggrer så halen nesten går i spinn og noen ganger blir han så glad at han tisser en liten skvett, om vi ikke er raske nok med å komme oss ut for å tisse.

Tenk så stille det hadde vært sånne morgener om ikke menneskene  og dyrene "mine" fyllte huset..
Nå er det jo ikke hverdag i morgen tidlig, for det første er det Langfredag og kanskje enda viktigere iallfall i vårt hus, JEG har bursdag og jeg aner ikke hvilke lyder jeg kan forvente.
Mange av lydene er nok de samme, men noen uvanlige eller litt anderledes lyder kan det nok hende at møter meg.
DET er igrunn litt spennende.

Så da kan jeg vel nyte det da, at jeg ikke helt vet hva som kommer, at jeg ikke er forberedt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar