Sider

tirsdag 21. april 2015

Middag i det fri

Dagens himmelsk gode middag laget jeg faktisk ute på verandaen, UTEN å grille faktisk.
Jeg har jo så flott utekjøkken..
Når været var så fantastisk som i dag, var det egentlig bare å dra med seg alt ut og lage middag i det fri.
Joda, det tok litt lenger tid, men så skulle jeg heller ikke rekke et tog.
Nydelig å ha utekjøkken på slike dager!

Hva skal vi kalle kreasjonen da... Hva med: Tonje`s frilufts gryte

Den inneholdt:
1 søtpotet
1 blomkålhode
1/2 grønn paprika
1/2 boks mais
1 boks røde bønner
2 bokser hakkede tomater
6 gulrøtter
500 gr. flatbiff
1 ltr. vann

Jeg delte flatbiffen i passe store gryte biter,
og stekte det først i panna.
Søtpoteter
Så kuttet jeg opp diverse ingredienser, tilsatte vann og hakkede tomater og krydder.
Så lot jeg det små puttre i ca. 1 1/2 time til kjøttet var så mørt at det bare var moro, mens gryta godgjorde seg satt jeg å viftet med tærne og tok livet med ro mens jeg nøt vårsola.
Slankedronninga tar livet med ro
Putre putre
Helt til slutt tilsatte jeg bønner og mais
Røde bønner og mais tilsettes helt tilslutt

Da er det vel bare å ønske velkommen til bords!
Fantastisk godt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar