Sider

mandag 30. mars 2015

Mandags godt

Kick start på påsken i dag, med hel ovnsstekt kylling, rot grønnsaker og som alltid BROKKOLI.
Jeg kjente at jeg måtte ha en helt annen vri på kyllingen,.
Så hvorfor ikke steke hele fuglen i ovnen sammen med eple, appelsin, løk, hvitløk og gulrøtter, slik at en fikk ei god kraft å helle over også?
Dette ble fantastisk godt som alltid, saftig ikke minst
det er jo en fordel, når en ikke kan koste på seg
luksusen det er å spise saus - for æsj--- det skal vi ikke ha!
Det er jo ikke akkurat noe hokus pikus å steke en kylling på denne måten, det tar bare litt lenger tid å tilberede middagen slik, enn om man bare svir av en kyllingfilet i panna.
Smaksmessig sett, kan det overhodet ikke samenlignes.
Magen blir mett før øya er det noe som heter...
Jeg ville så gjerne, men jeg klarte altså ikke å få i meg
hele porsjonen :-)
Det er en utfordring tenkte jeg å lage middager som får HELE familien til å føle at det er PÅSKE, at det er litt xtra kos.
Det viser seg at det er såre enkelt, det er vanvittig masse mat som er BÅDE sunn OG god!
I morgen blir det lammekoteletter hos oss, det gleder vi oss til!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar