Sider

tirsdag 7. april 2015

Man tager hva man haver

Siste dag i påsken ble det både tur, litt oppryddning og finpuss utendørs samt restelunsj og man tager hva man haver middag.
Sånn er det når en har bomma litt på å få handlet inn til påske.
Kanskje jeg skal gjøre det igjen, glemme å handle mener jeg,  både lunsj og middag falt i smak.
Først på lekeplassen og en liten tur med Marwin, Så må Fabian ta seg en
velfortjent pause med litt godt i koppen mens han ser om Pappa gjør en god
nok jobb med høytrykkspyleren. Sist men ikke minst må han sykle
en liten tur med "jobbatinga" si bakpå planet.
Det føles godt å være "lettere" en før, da er det enklere og ikke minst mer fornøyelig og være med på alle aktivitetene Lillebror F synes vi skal gjøre utendørs, ja innendørs også for den del.
Du vet du har gått ned i vekt når du ubesværet kan knyte skolisser uten å føle at du får magan trykket langt oppi halsen.
Men som alle vet, uten mat å drikke duger helten ikke, lunsjen ble til av gårsdagens middagsrester.
Restelunsj!
Tiltross for stor aktivitet fant Fabian ut at å sove på dagen i går bare var noe tull, så det skulle han ikke. Dermed fortsatte videre i samme tempo, frem til middag.
Søren middag ja, hva iallverden skal jeg finne på nå?
Kjøleskapet har liksom ikke stort å by på sånn på tampen av påsken, når en attpåtil har slurvet litt med handlingen.
Da er det enda godt en har en mann som har vært i sverige, sånn at det finnes noe i fryseren.
Hermetikk-takk hadde jeg heldigvis noe av i skuffen og volia, spicey-kylling gryte!
3 kylling fileeter, 1/2 pose erter (liten pose)
1 rødløk, 1 boks hvite store bønner
1 boks med økologiske linser, litt krydder
og 3 ts. med rød pesto + 2 dl. vann
Jeg sier som TV2 Wenche: "Da håper jeg maten smaker, vel bekomme!"
Man tager hva man haver-middag!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar