Sider

søndag 14. desember 2008

Voldsomt med Polske studenter....


Det virker som om det er noe helt voldsomt med Polske "studenter" i området om dagen.
I går var det ikke mindre enn 2 stk på døra mi og dagen før var det faktisk 3 stk.
Så her er det ikke "babyboom" men, "polsk - student boom"
De forsøker da å selge tegninger/bilder som hevdes å være hjemmelaget.
Det artige midt oppi det hele er jo at 2 av dem hadde den samme tegningen som eksempel tegning å vise frem i det jeg åpnet døra.
Hvorvidt de faktisk er studenter har jeg min tvil om.
Nå er det jo ikke sånn at det plager meg nevneverdig men, det måtte da være bedre å bare si at: hei jeg heter Alexej og jeg har tegninger her - er du intr.
Istedenfor den lange forklaringen om: I`m polish student, not much money I sell painting for study, please look! osv.
Nå har jeg da heller ikke kjøpt noenting, det jeg igrunn lurer på er hvor alle sammen kommer fra og hvorfor i allverden de tenker at det må være lukrativt å forsøke å selge tegningene sine her ute?
Vi bor jo rimelig langt fra byen mener jeg.

Snakket så vidt det var med en nabo litt lenger oppi gata her, i går kveld når vi var ute å gikk tur.
Han hadde også hatt besøk av tilsammen 5 polakker, så siste gangen han hadde åpnet døra hadde han tatt ned et bilde fra veggen inne hos seg og spurt om "studenten" ville kjøpe et bilde av ham istedenfor for det var nemlig hjemmelaget.
Akkurat det har ikke jeg hjerte til selvsagt, så jeg begrenser meg til å si: I`m not interested!

Appropo den turen vi gikk i går kveld...
Vi har det med å gå tur etter at vi har spist på lørdags kvelden, igrunn hyggelig det!
Men det er jo sånn at noen ganger ser vi sikkert litt artige ut når vi går den lille runden vår, jeg får litt sånn mormor og de åtte ungene følelse.
Ikke det at vi er 3 store, 8 små og en lastebil atså MEN, vi er som regel:
2 store, 2 små og 3 katter.
Enkelte av våre naboer må jo tro at vi aktivt går inn for å gå tur med kattene våre men, det gjør vi jo selvsagt ikke.
Vi legger av sted som 2 store og 2 små og etter ca. 100 meter ser vi at vi har fått et etterslep av våre 4-bente venner.
Først kommer Lillepus eller Lurifax da som han egentlig heter, dernest kommer Ronja og tilslutt kommer gammlepus som heter Ludvig.
Ludvig har en del til felles meg Ludvig fra Flåklypa, så han detter av lasset i det vi runder svingen ved forballbanen - for det kan jo vise seg å være farlig å vandre for langt hjemmefra.
Lillepus er igrunn langt fra liten, han er svææææær men også yngst i flokken, derav navnet.
Iallefall han blir litt små sliten underveis, så da legger han seg ned å viler litt sånn nå og da i løpet av turen.
Det ser litt snodig ut for når han legger seg ned, detter han liksom overende som en nyhugget gran.

Vel vel, i dag skal vi på eldre sentret å spise middag med svigers og etterpå skal jeg hjelpe mamma, vi skal stå og selge saker og ting som faktisk ER hjemmeprodusert med husfliden nede på julemarkedet på torget.

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Tenkte jeg måtte besøke deg også, siden du hadde besøkt meg!! Og så ser jeg at du har lagt meg til som blogg - det er jo kjempestas! :)
    Greit at jeg legger inn deg, også da? Så kan vi følge litt med på hverandre?

    Interessant fenomen med polakkene - det hender de dukker opp her fra tid til annen i Myra også. Men jeg har tilgode å se at de presenterer de samme bildene (knis..)
    Er forøvrig "stolt" eier av en blyanttegning av en pus... (tror den ligger innerst i boden) Det var den gangen jeg ikke klarte å si nei... !!!!

    SvarSlett
  2. Selvsagt kan du legge meg til...
    Joda jeg har vel kjøpt sånt noe tidligere jeg også men, i de senere år har jeg blitt utrolig flink til å si nei og det er jeg ikke så rent lite stolt av...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar