Sider

søndag 5. april 2015

Kylling i grønnsaksform


Sånn gjorde jeg:
Jeg forstekte små kyllingfilèer, bare sånn at de fikk litt stekeskorpe og kryddret dem med urtesalt.
Jeg kuttet diverse grønnsaker (minigulrot, stangselleri, asparges, rødløk og gulløk) satte grønnsakene inn i forvarmet ovn på 225 grader, mens jeg stekte kyllingen.
Når kyllingen hadde fått stekeskorpe, tok jeg brettet med grønnsaker ut og la oppi kyllingen og helte over en god del grønne erter + ca. 2,5 dl. vann.
Så bakte/stekte det seg videre til grønnsakene var møre og kyllingen var gjennomstekt.
Hele prosessen tok i underkant av 30 min.
Først inn med grønnsaker, mens du gir kyllingen stekeskorpe

Ut av ovnen og på med kylling og 2,5 dl. vann

Til slutt kaster du over en haug med erter og inn i ovnen igjen i ca. 15 min


Voilà - dinner is served!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar