Sider

søndag 19. april 2015

Hverdagslykke

Lykken kan være å ligge langflat i sanda og grave...
Søndag er for de fleste UKESLUTT, det betyr gjerne at helgen er over.
Jeg har inntrykk av at mange tenker at Søndagen har noe trist over seg nettopp fordi den markerer slutten på helgen og fri.
Lykken kan være en vakker solnedgang...
Det betyr at man må ta fatt på en ny arbeidsuke, en ny uke der unger skal hentes og bringes, vekkerklokka som vekker deg grytidlig om morgenen, trengsel på badet og alt det som igrunn hører hverdagen til.
Eller å ha en mann som tørr å drite seg ut...

Hva om vi snur på det og bestemmer oss for å tenke at Søndag er det stikk motsatte, den markerer begynnelsen på noe nytt?
At vi starter en ny uke, med nye spennende opplevelser og inntrykk, muligheten til å starte med blanke ark og fargestifter til.
Lykken kan være å ha en fotballgutt som vinner en flashy pokal...
Være sammen med de vi er aller mest glad i, vekke søte små som strekker seg og grynter, spise frokost sammen, Glede oss over at poden stadig skal kjøres til fotballtrening fordi vi får muligheten til å delta i fritidsaktivitetene,  tenke at det er topp at vi har en jobb å gå til (da renner jo tross alt pengene inn og forhåpentlig har vi en jobb vi trives med).
Eller å ha driiiit gode kort på handa når en spiller LIVERPOOL..

Jeg har iallfall bestemt meg for å se sånn på det, lett for meg kanskje som har så mye fri allikevel ettersom jeg jobber på natta, men dog.
Det er noe med det å se lyst på livet som tiltaler meg altså...
Lykken kan være å ha båt og bruke den en vakker sommerdag..

Vi har da alle vårt å stri med? alle har problemer av et eller annet slag, men vi skal vel ikke legge oss ned å forvittre av den grunn?
Det må da være mye bedre å brette opp armene (rart utrykk egentlig, aldri har jeg klart å brette opp armene) og la det stå til!
Lykken kan være å ha en rotete bod, man rydder og plutselig er den strøken..

Lykken kan vel også være å ha et boblebad på verandaen..
Hverdager er flotte!
Eller å komme seg frem til postkassa til tross for masse snø..
Noen ganger kan lykken finnes i enden av regnbuen heter det, men kanskje lykken er å få tatt bilde av den?
Når man ser en DOBBEL regnsbue, er det kanskje litt xtra lykke da??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar