Sider

søndag 5. april 2015

Påskekake uten sukker

Jeg "bakte" kake i går , slik at jeg hadde noe å servere gjester og meg selv for den del Påskeaften.
Kaken var veldig god, men også sinnsykt søt, tiltross for at det ikke var sukker i den.
Oppskriften fant jeg her
Neste gang jeg baker den har jeg planer om å minske mengden med sukrin, for den var som sagt vanvittig søt.
Jeg lånte bildet fra levmeddiabetes.no ettersom mine egne så ut som
de hadde vært i krigen, eller i det minste hadde blitt trukket etter en lastebil.

Et tips er også å ta den ut av kjøleskapet en god stund før servering, da sjokolade lokket var så stivt at du kunne slå i hjel en mann med det.
Dermed ble kaken vanskelig å kutte pene stykker av og det hele ble et gris uten like.
MEN smaken var det altså ikke noe å si på.
Javist, et tips til.. jeg brukte light kremost istedenfor vanlig slik det står i oppskriften, sånn for å tenke på formene da ikke sant..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar