Sider

søndag 5. april 2015

Svømmehall og kirkeklokker

Jeg trodde nesten vi fikk svømmehallen for oss selv, tatt i betraktning fraværet av biler på parkeringsplassen.
Men helt alene var vi altså ikke i dag, det kom noen flere ivrige foreldre og barn etterhvert.
Lillebror var aller mest opptatt av kirkeklokkene vi hørte i det fjerne (fra Bugårdenkirke), han stoppet opp flere ganger å lyttet: "næmmen, høj ding ding" "kokka Mamma, kokka" "Oj, oj, oj, kokka ding dang ding dang".
Ojoj, ding dang kokka, Mamma!
Fasinasjonen ville ingen enda ta, iallfall ikke før vi var vel inne i hallen og skulle ta oss igjennom porten der inne.
Hvem iall verden er det som har funet på å lage en så smal og samtidig høy port, lurer jeg på..
Det var iallfall ikke noen som hadde med seg stor bag og et lite småtroll!
Prøv å få med deg en svæææær bag gjennom der på elegant vis
Sånn rent borsett fra idiotisk port i svømmehall, hadde vi det helt supert og jeg gleder meg hver gang jeg er der over at de har pusset så fint opp i garderoben og dusjene.
Et hakk lenger ned Fabian, vi skal vel ikke i herregarderoben?

Borte er de gamle jernskapene, erstattet med nye skap
man attpåtil slipper å huske å ha med en 5`r for å få låst.
Fabian koste seg veldig han der han brukte meg som en slags kryssning mellom klatrestativ, flyteelement og punshingbag :-)
I begynnelsen er det hæla i taket og tenna i veggen, arner og bein i alle retninger, etterhvert som den lille kroppen tappes for energi, blir det litt mer rolig og behagelig for Mammaer også.
Etter drøy halvtime, ble han motvillig med tilbake i garderoben, der han dusjet og dusjet og dusjet og dusjet.
Fabian elsker å dusje, andre Mammaer så på i fasinasjon og prøvde seg til sine barn med: "se på den lille gutten, han er flink til å dusje han".
Der de sto å rev seg i håret over barn som aller helst ikke ville dusje, rev jeg meg etterhvert i håret over et barn som ikke vil ut av dusjen.
Nei, ingen klokke som dinger og danger..

Vi kom oss da omsider ut og mot bilen, der Fabian ble stående en stund å undre seg over at det ikke dinget eller donget fra noen klokker denne gangen. "borte, kokka borte jo - nei vel!!!"
Et stykk Fabian sover nå søtt, utmattet etter svømmetur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar