Sider

mandag 23. mars 2015

Om å være løsnings orientert

Å få i seg et sted mellom 2,5 og 3 ltr. vann pr. dag, kan høres lett ut.
I lengden er det ikke det, du rekker jo aldri å bli tørst.
FØR da jeg drakk Cola Zero i bøtter og spann, rakk jeg til stadighet å bli tørst tiltross for at jeg drakk opp mot 3 ltr. om dagen.

Jeg er jo ikke dummere enn at jeg skjønner hvorfor og ser sammenhengen her.
Vann er vann og slukker tørsten - Cola Zero er av en helt annen kaliber og gjør at du tørster enda mer. Case closed, skal ikke ha det (annet enn på lørdag om jeg nå absolutt føler for det).

Et av mine delmål i denne livstilsendringen er å få i meg 2,5 ltr. vann HVER bidige dag.
Da har jeg funnet ut at variasjon må til.
Både i form av smak, slik at man kan tilsette ei skive lime eller sitron i vannet feks. men, for min del har det vist seg at det er vel så viktig HVA jeg drikker av..
At det er variasjon på den fronten også.


Her drikkes det av en sporty flaske (som lager irriterende pipelyd), kule "norgesglass" med lokk (da drikkes det av sugerør), fancy plast glass, glass med stett osv.osv.

Det funker faktisk, jeg får lettere i meg vannet på den måten.

Og noe jeg har oppdaget at er et must for meg, er at vannet er kaldt!
Pisslunka vann drar bare ikke
Derfor har jeg kjøpt meg en fiffig sak som har fått plass på øverste hylle i kjøleskapet.
Artig synes jeg og laaaangt billigere enn et kjøleskap med vanntilførsel eller vanntank.
Denne kan jeg attpåtil ta med meg ut på verandaen i sommer og bare klemme full med isbiter.

Å være løsnings orientert er altså en fordel, se mulighetene for variasjon snarere enn begrensningene, da får en i seg den daglige dosen med friskt vann.
Sundt for kroppen, godt for hjertet og hele den sullamitten der!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar