Sider

fredag 6. mars 2015

4 uker i Ketose

I starten av et Easylife kurs er greia at man skal inn i ketose for å rense kroppen og sette igang forbrenningen. Jeg er godt inne i uke 4 nå, det betyr at jeg om noen dager skal begynne med å "ta tilbake" et tallerken måltid om dagen, så langt har jeg et vekt tap på 8,2 kg.
I disse drøyt 3 ukene har jeg benyttet meg av kosterstattere som består av lavkalori supper og shaker og grøter og barer. Jeg er mektig lei av smaken på dem nå, så det skal bli godt å sette tenna i grønnsaker og rent kjøtt, fisk eller fugl. Det første måltidet jeg skal igang med er middagen, mens jeg da fortsetter med kosterstattere for resten av krona en liten stund til, før jeg igjen skal på med enda et "normalt" måltid, feks. lunsj eller frokost. Sånn holder man på til alle de 3 tallerken måltidene og de 2 mellom måltidene er på plass og innarbeidet.
Tanken er at man skal spise hver 3. time. Det er jo et helt nytt konsept for meg som ikke har spist hverken frokost eller lunsj som regel. Jeg har vel heller kastet i meg en pose kanelgiffler eller ei melkesjokoladeplate av det stooore slaget - naturligvis, før jeg har kommet så langt som til middag. Dermed har jeg selvsagt spist for mye til middag ettersom jeg da har vært rimelig sulten, så har det gått pø om pø utover kvelden og enden på visa har selvsagt vært et altfor høyt inntak av kalorier. Når jeg har vært på jobb (jeg jobber jo bare natta) har det vært helt ille, da har jo spist alt det hemmelige som ingen kunne se at jeg spiste og dermed har det altså ikke skjedd??? Eh





Selv om jeg selv ikke spiser enda, må jo de andre i familien få mat, da morer jeg meg med å bruke dem som prøvekluter på det som blir vårt fremtidige kosthold. Storesøster fikk frokost her forleden beståendende av 2 tynne skiver ketosebrød m/ roastbeef, avocado, litt salat ved siden av og noen blåbær. Det ser jo lekkert ut og tilbakemeldingen var at det smakte helt fortreffelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar