Sider

fredag 6. mars 2015

Viljestyrke - Ja jøss!

I Januar 2015 tok jeg et valg om å skaffe meg et liv, et bedre et da altså...
Nå er det jo ikke sånn at jeg våknet en januar dag og plutselig fant ut at jeg var feit og i dårlig form. Det har jeg vist en stund.. For det første er jeg utstyrt med øyne og for det andre så er jeg strengt tatt ikke stokk dum.
Jeg hadde tenkt på det en stund, at jeg måtte gjøre noe med livstilen min. Det var bare det at jeg var overbevist om at jeg ikke hadde viljestyrke og desuten var det alltids en sjokolade, en hamburger eller et bakverk som hadde mitt navn på seg. For bare gjett om jeg har syndet - i overflod.
På denne bloggen, tenker jeg å dele med meg frustrasjoner (for gud bedre hvor vanskelig dette er), gleder over å nå mål, oppskrifter jeg finner underveis, og masse masse mer. Jeg er overbevist om at jeg til tider sikkert vil høres ut som en "nyfrelst" når jeg legger ut om det "nye" livet mitt. Jeg har bestemt meg, dette skal jeg klare og om jeg får det til tror jeg at hvem som helst andre kan klare det også.
For la det være sagt at jeg vel er den siste en kunne tenke seg at skulle finne på å gå på trenings senter - å like det! (jeg håper jeg kommer dit hen) og jeg er vel også den siste en kunne tenke seg at skulle gå ukesvis uten å spise noe som går under kategorien "deiligodtenammenam"
Selv om et nytt liv ikke er å forakte, vet jeg fremdeles godt hvordan jeg lener meg tilbake å legger beina på bordet - så helt gal har jeg ikke tenkt å bli!



2 kommentarer:

  1. Det her klarer du, for noe av din mors viljestyke har du nok arvet, vil jeg tro. Lykke til videre.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar