Sider

fredag 27. mars 2015

Påskefrokost i barnehagen

Golfer`n , Lillebror F og jeg har hatt det kjempe koselig i dag morges.
Med påskefrokost i barnehagen, en årlig tradisjon der, som i mange andre barnehager helt sikkert.
Jeg var med i går kveld på forberedelsene, veldig hyggelig det også egentlig å treffe andre foreldre mens en hjelper til.
Det skulle rigges til ekstra bord og stoler slik at det ble plass til sultne foreldre.
Massevis med deilig pålegg skulle anrettes på fater, det ble kokt egg og laget eggerøre slik at alle, både små og store kunne komme til ferdig dekket bord.
Uten at de ansatte i barnehagen skulle måtte møte opp kl.05.00 om morran for å stelle i stand.

Fabian har laget, gjett om vi skal kose oss med karse på osteskiva :-)

Koselig var det og for min del var det også et aldri så lite sjakktrekk å bli med på forberedelsene.
Da viste jeg nøyaktig hva som ventet meg av fristelser og kunne lettere motstå dem.
Jeg følte nesten at jeg skeiet ut når jeg satt der å spiste et halvt grovt rundstykke med laks på.
Igrunn gjorde jeg jo ikke det, det er klart hadde jeg tatt med meg et knellebrød hadde jeg sikkert fått helgen staus tvert, men jeg har ikke behov for helgen status kjenner jeg.
Her skal det pyntes til påske snart og da er Fabians hjemmelagede
påskepynt selvsagt et must :-)

Helgen står altså for dør, for min del byr denne helgen på en haug med fristelser som jeg mer enn gjerne står over - bare ha den sorte kjolen i bakhodet og en deilig tur med Lillebror F som lokker i det fjerne :-)
Det er GØY å være flink!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar