Sider

lørdag 7. mars 2015

Lekende lett??

I dag er den store kakebake dagen, Storesøster har nettopp fylt 18 år.
Søndag skal vi derfor samle familien og feire jubilanten.
På sånne tilstelninger er det nokså naturlig å servere godsaker som feks. kaker og sjokolade.
Hos oss er det intet unntak, at jeg feks. har spist meg feit i sene nattetimer, ikke har hatt magamål eller ryggrad skal vel strengt tatt ikke gå ut over alle andre.
Så her er det bare å bite tenna sammen og passe på at en baker i runde former, har jeg tenkt.
Hvorfor det? Joda, jeg kjenner vel meg selv og vet at det er mye lettere å smugspise litt av ei langepanne kake du bare skulle "rette opp" litt, enn ei rund kake.
Smugspiser du av ei rund kake blir du enkelt avslørt, den blir liksom ikke så rund lenger :-)

Så er jeg litt lur også da vet dere og baker kaker jeg fint klarer å stå over for egen del.
Som ostekake og brownies, jeg mener det må da være greit å gjøre det LITT enklere for seg selv?
Sjokoladen og snacksen jeg har kjøpt inn, er også av sånt slag som jeg igrunn ikke higer etter, jøss bevares det er gode saker altså, men det er ikke akkurat av den typen som jeg kan ende med å gå på en smell i forbindelse med.
Hadde jeg vært så dum at jeg kjøpte inn firkløver og melkesjokolade eller disse fantastiske LILLA KARTONGENE med 4 påske egg i som smelter i munnen - da hadde jeg vel vært bra dum vel!!

Som dere da sikkert forstår er det da min intensjon å stå over kakene og snacksen, isteden skal jeg spise kyllingsalat som vi også skal servere gjestene.
Så kjører vi på med Magervanilje kesam og friske bær til andre som måtte være intr. i å passe på formene.
Så topper vi hele greia med grønnsaker kuttet i flotte stenger som kan dyppes i Tyrkisk youghurt.

Det blir bra dette her - brette opp arma da og tenke positivt!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar