Sider

torsdag 19. mars 2015

UNDERVEIS

Når en skal endre livstil, slanke seg og den slags er det viktig å ha et mål som man kan visualisere.
For de fleste er målet kanskje satt sammen av flere mål.
Det er det iallfall for meg.
Viktigst er at det er noe som er målbart, eller i det minste noe du kan se for deg slik at du kan slippe jubelen løs når du har nådd målet, del målet, hovedmålet osv.
Jeg har et 1 hovedmål, som for min del er å gå ned 25 kilo og bli der ved å spise sundt og ha lørdag bare på lørdag samt å kunne gjøre det til en vane og trene 2-3 ganger pr. uke.
Det skal liksom bli det "nye livet" da ikke sant.

På veien dit har jeg noen del mål:
Som feks. at jeg skal klare å få i meg 2,5 ltr. vann pr. dag
Jeg skal spise minst 5 måltider pr. dag (hver 3. time)
Dette er jo igrunn mål som hjelper meg å nå hovedmålet og dermed er en naturig konsekvens av å legge om livstilen min.
Jeg skal trene 2-3 ganger i uken.

Så har jeg morsomme eller artige mål som jeg kan klare å se for meg:
Eksempler på dette er at jeg ønsker å komme i så god form at jeg kan ta med meg Fabian på en sånn, gå fra hytte til hytte tur om et par somre. Da er selvsagt målet at jeg skal kunne nyte TUREN, ikke bare det å komme frem til hytta.
Jeg mener jeg hadde helt sikkert klart å gjennomføre en slik tur i dag også, men jeg hadde nok sett mer frem mot å slappe av på turist hytta snarere enn å nyte turen underveis, mens vi skulle se på den fuglen og kanskje fiske litt i bekken og bare lage en sølekake og vasse litt her og der, samtidig som jeg skulle trekke med meg en relativt tung sekk med alt vi trenger oppi.
Jeg lukker øynene mine å ser for meg og kan nesten høre hvordan vi koser oss å har det gøy sammen.
Inspirasjon til fremtidig tur finner jeg kanskje her
Et annet mål som jeg allerede er godt i gang med å nå er å komme inn i en sort sid kjole, som jeg engang så ganske flott ut i.
Jeg får den på meg nå også, for den er veldig strechy, men det er jo slettes ikke lekkert - det ser mer ut som 2 griser som slåss under et teppe når jeg tar den på meg nå.
Jeg fikk Karoline til å ta bilde av meg i den når jeg startet på Easylife (forfra og fra siden).
Den 1. i hver måned skal jeg ta den på meg og ta nye bilder.
På den måten vil jeg kunne se hvorledes kroppen blir anderledes underveis.
Den 10. Juli, blir Onkel 60 år, da er vi invitert i selskap, da skal jeg ha på meg den kjolen og jeg skal se død lekker ut i den!
Denne kjolen henger til daglig fremme på soverommet,
slik at det er det første jeg ser om morran
og det siste jeg ser før jeg legger meg!

Dette er ting jeg kan lukke øynene å se for meg, jeg kan til og med se for meg hvordan jeg vil føle meg.
Slike mål er viktige tenker jeg, det er ikke bare det endelige resultatet som teller, men veien dit og de målene man når nettopp - UNDERVEIS!

2 kommentarer:

  1. Hurra for deg, gullet. Du klarer nok det du har satt deg som mål.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå har jeg jo proklamert for en hel verden, iallfall deler av den at jeg har et mål og da ser jeg igrunn ingen annen løsning enn å nå målet :-)
      At det å nå målet på toppen av det hele gir meg økt livskvalitet og en langt sunnere kropp enn det jeg hadde i utgangspunktet, er en svær feit bonus!

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar