Sider

onsdag 8. januar 2014

Banan Mysteriet

Vi har en Banan tyv  eller kanskje er det et banan spøkelse her i huset.
For ordens skyld dreier det seg vel om all slags frukt bortsett fra pærer og melne epler.
De siste dagene har det nemlig gått hardt ut over banan klasene.

Jeg har ikke mer enn kjøpt inn ei klase med bananer, så er de på mystisk vis vekk.
I går ettermiddag feks. kjøpte jeg 7 bananer, i dag morges var de borte alle som en.
Selv har jeg fortært 1 av dem.
(Dersom du nå har falt av lasset fordi du tenker at dette var totalt uinteresant, kan jeg fortelle deg at de fleste hverdags mysterier er nettopp det - altså uinteresante)
De opplysningene jeg sitter inne med, er som følger:
Storesøster og jeg synes det er godt med oppskivet banan med en klatt vaniljekesam og et dryss av storesøsters hjemmelagede kornblanding.
Storebror er fandenivolsk glad i all frukt bortsett fra  pærer og melne epler.

Jeg kunne selvsagt invitert Åndenesmakt eller Poirot, men det spørs om de ville tatt det alvorlig...
Jeg holder en knapp på en sammensværgelse mellom Storebror og Storesøster, iallfall inntil det motsatte er bevist og den bevisbyrden ligger naturligvis på DEM ettersom Mammaer alltid har rett :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar