Sider

mandag 16. mars 2015

Tannpleier i dag

I dag har jeg vært hos tannpleier og renset 1/4 del av kjeven så til de grader at jeg sikkert vil føle med "rein" langt inn i neste uke.
Jeg er livredd tannlegen i utgangspunktet og alt som har med et tannlege kontor å gjøre, men hos Tannklinikken Skeie her i Sandefjord, har jeg funnet en tannlege som har akkurat den riktige tilnærmingen  for meg føler jeg.
Min tannlege heter Ann Therese og jeg kan anbefale henne på det varmeste.
Hun er empatisk og forstår og respekterer at jeg er engstelig samtidig som hun er akkurat så bestemt å litt sånn" dette får vi til sammen Tonje" og "dette klarer du, det er jeg sikker på" at jeg tørr og presse meg litt.
Det er ikke dermed sagt at jeg ikke har svimlemaga og er litt på tuppa kvelden før og samme dag som jeg skal dit, men jeg vet at de tar vare på meg, at jeg får beroligende uten en masse dumme spørsmål attåt og at de bedøver skikkelig.
Attpåtil, har de lagt det opp slik, at når jeg som i dag skulle til tannpleier, så er det MIN tannlege som setter bedøvelsen i forkant. Da slipper jeg å forholde meg til snørrogførti forskjellige hvite frakker - så takk for det!


Tannpleieren Bitte var også helt super, så at jeg skal tilbake til henne på onsdag, kjenner jeg at jeg faktisk tar med knusende ro.
Jeg har til og med bestemt meg for at beroligende er overflødig når jeg skal til henne.
Da har jeg kommet et godt stykke på vei tenker jeg.
Til onsdag blir det altså den andre delen av overkjeven som får gjennomgå.
Her snakker vi skikkelig grovrengjøring av tanngarden, noe som nok har vært sårt tiltrengt etter så mange år uten jevnlige besøk hos tannlegen.
Nå er det jo ikke slik at vi skal gå slik til verks hver gang jeg skal til tannpleier, men denne første "raiden" blir det sånn.
Så har dessuten tannlegen og jeg en avtale på at siden jeg skal gå til tannpleier 2 ganger i året og få renset og stelt med perlene mine, så vil det holde med et besøk i året hos henne.
Da holder vi det sånn ved like, at jeg heretter kan slippe å bekymre meg for skumle besøk, der Herr BORR må på visitt.

Lettet - ja veldig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar