Sider

lørdag 21. mars 2015

Helg til besvær

Av en eller annen grunn er det liksom vanskeligere å slanke seg og spise sunt i helgene enn i uken dagene.
Kroppen VET jo ikke at det er helg, det er det bare hodet som gjør, så nødvendigvis sitter hele greia i hodet.
I det fredags kvelden er over en, kommer tankene om alt en tidligere kunne kose seg med og de forsterkes om mulig bare når lørdagen melder sin ankomst.
Rart det der egentlig, for jeg har jo igrunn ikke begrenset "kosinga" bare til helgen heller, tidligere.
Med et trylleslag er det borte igjen mandag morgen, da starter man med blanke ark og tom mage så og si.
Nå koses det fint lite i matveien, men på den annen side smaker jo alt himmelsk nå...
Etter flere uker på kost erstattere er det som å komme til himmelrik å stappe i seg brokkoli!!
Hvem skulle trodd??
NEI NEI NEI - Skal ikke ha det!

Når suget etter noe jeg IKKE skal ha blir som verst, lukker jeg øynene og ser for meg den sorte side kjolen som jeg skal se så lekker ut i, eller jeg ser for meg Fabian og meg på tur i fjellet eller noe sånt.
Da forsvinner det suget eller de tankene om "ulovligheter" på mystisk vis.
Der kan man altså se hvilken makt tanker har.

Enda en utfordring jeg har er dette med nettene, natt arbeid er noe dritt noen ganger altså.
Da sitter en der utters mutters alene i 10 lange timer og kjeder seg i store deler av tiden.
Slenger man mensen på toppen - blir det et helvete...
Man spiser jo hver 3. time på natta også, men det føles som om det går så mye lenge mellom de timene.
Det går jo på et vis, fordi jeg har bestemt meg.
Det skal ingenting inn i kjeften min som kan minne om deiligodtenammenam før på påskeaften, da skal jeg til gjengjeld, spise akkurat hva faen jeg vil.
Det hele ender nok med at jeg blir sittende på do halve natta, blir kvalm og uvel osv.
MEN jeg skal ikke ha et snev av dårlig samvittighet, for da er det jo en planlagt sprekk.
Om jeg skulle bli kvalm osv. tenker jeg at det er helt greit, helt topp faktisk.
Det blir jo bare en bekreftelse på at, denne dritten skal jeg igrunn ikke ha!

For den som lurte er benet mye bedre, jeg skal på jobb i natt, det gjorde nemlig susen å sitte med beinet høyt og kjøle det ned. En bandasje og vips er jeg klar igjen, bare med hjelp av en krykke på lengre strekninger.

God helg, fra en som ser frem i mot mandagen og dens blanke ark og tomme mage.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar