Sider

torsdag 20. august 2009

Klissete greier og RUS

Prinsen er hjemvendt etter et kurs i Bergen og Lillebror E ble med Pappa`n sin på en liten "snokerunde" som de kaller det.
En snokerunde, er at man tar en liten sving med bilen og myser litt i byen, mens man samtidug husker på å kjøpe melk og brød.
Prinsen fortalte meg så da vi satt ute å tok en blås etter at barna var lagt, hva han og Lillebror hadde snakket om:

Lillebror = L Prinsen = p

L: Du Pappa, hva er RUS? I klassen i dag snakket vi om ting som ikke var lov på skolen og da sa Othilie at det ikke var lov med RUS!
P: Ååå, jeg skjønner, vel rus er det man får når man feks. drikker øl, eller bruker narkotika, å bruke nerkotika er ikke lov og å drikke øl er det bare voksne som gjør.
L:Men du er voksen og drikker jo ikke øl, er du ikke glad i rus?
P: Nei, Pappa er ikke glad i rus, Pappa tåler ikke rus.
L: Er du alergisk?
P: Ja du kan si det sånn.
L: Du kan ta zyrtec som jeg har i skapet, da kan du det..

De beveget seg videre inn på andre emner som var enda litt mer kinkinge for Pinsen..

L: Men du Pappa, hva er SÆD?
P: eh, hm.. det er noe som alle menner og gutter etterhvert har inni tissen og det trenger man for å lage barn.
L: Er det det som er klissete på tissen?
P: ja, det er riktig det, men hvordan vet du det?
L: Noen gar sagt at de har kliss på tissen og at det heter sæd.
P: Javel, men vet du hva - hvis du ser på sæd i et mikroskop så ser du at det ser ut som små rompetroll egentlig, men det er så mange sammen at det blir kliss.
L: Men hvordan lager man barn av det klisset da?
P: Jo altså, de rupmetrollene svømmer så fort de kan inn til egget som er inne i Mamma`n og den som kommer først frem vant for da lukker egget seg også blir det en baby til slutt.
L: Da vant du og jeg da Pappa, du kom først frem hos Mor og jeg kom først frem hos mamma, jeg er sikker på at jeg var slem mot de andre rumpetrolla siden jeg kom først frem.
P: Du hadde ikke tid til å stoppe å være slem med de andre for du måte jo svømme for livet vet du!
L: Kult, de andre var bare losere!!

Over og ut - fra en mor som skjønner at hun har en sønn som er rimelig oppdatert!

2 kommentarer:

  1. herlig:) men kan skjønne prinsen kansje følte seg litt trengt opp i et hjørne liksom , aldrig lett det når barna begynner å lure på sånt som har med sæd , egg og tissefanter og hvordan man egentlig får babyn inn i magen , men syns han taklet den der strålende.

    SvarSlett
  2. Ja jeg synes også den var herlig, også lurer jeg litt på hvor han tar det fra..
    Den med rusen fikk han fra Othilie så det er greit nok, men det klisset?
    Uansett er han mer oppdatert enn vi trodde!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar