Sider

søndag 9. august 2015

Hvorfor sitter du i vinduskarmen?

Jeg kan huske da jeg selv var på Konfirmasjonsleir på Knattholmen, i 1989 må det ha vært (en begynner å dra på årene), jeg kan huske hvor gøy vi hadde det.
Det var forelskelser og fnising og fjolling fra morgen til kveld.
 
Natten brukte vi på å forsøke å snike oss av vinduet, uten særlig hell.
Det var jo vakter over alt og de hadde vært ute en sommernatt før for å si det slik.
Det var ikke så lett å lure seg forbi dem.
Også sto man der med det ene benet på utsiden av vinduet og det andre benet inne i rommet, med et fårete glis og forsøkte å komme på en naturlig forklaring på hvorfor en satt i vinduskarmen å dinglet natterstid, når en av vaktene tok oss på fersk gjerning.


Egentlig kan jeg ikke huske at vi hadde en plan på akkurat HVA vi skulle foreta oss, dersom vi klarte å snike oss ut. Det er mulig det bare gikk sport i å forsøke å få det til.
Det måtte da være mulig å lure disse vaktene?
Greit nok, så var de voksne, men de var ikke overmennesker av den grunn.

Senere i dag drar Storebror på Konf.-leir, det er vist det det heter nå til dags.
De skal ikke bare en liten helgetur til Knattholmen, de skal være borte nesten en hel uke og de skal til Fyresdal.
Storesøster var også på leir i forbindelse med sin konfirmasjon, samme opplegget der egentlig, bare et annet sted.
Jeg fikk vel forståelsen av at det var sniking natterstid den gangen også, så det er vel ikke så mye som har forandret seg tross alt.

Tror de levde en stund på den opplevelsen, det skinte iallfall av dem da de kom hjem igjen.
Jeg satser på å få en skinnende Storebror hjem også.
Om ikke annet har jeg lagt alt til rette for at det skal bli en god tur.
Jeg har ved siden av å selvsagt pakke med ham kles skift nok til en hel bataljon, sørget for at han har med seg nok å putte i brødhølet om det skulle røyne på å han ble sulten mellom slaga.

Storebror er jo litt sånn da, at han regulerer humøret etter magen kan man nesten si.
Er han mett er han stort sett fornøyd.
Jeg håper og ber så nær sagt til høyere makter om at han får ei fantastisk flott uke, akkurat sånn som Storesøster hadde.
De høyere maktene burde det jo være mulig å ha på sin side tenker jeg, når man tross alt er på Konfirmasjonsleir!
Stor og god tumleplass har de iallfall

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar