Sider

søndag 8. mars 2009

Brev til vegvesnet....

Når jeg kjeder meg, har jeg det med å skrive...
Og i dette tilfellet har jeg skrevet et fiktivt brev til vegvesenet..
Altså, det er artig om man ser på navnet til offentlige kontorer og tar dem helt og fullstendig BOKSTAVELIG!!


Kjære vei Vesen Kontoret!

Jeg har lett etter riktig innstans for å dele dette med i et par dager og endelig fant jeg dere.
Jeg kjørte langs E18 mot Bommestad her forleden kveld, da jeg plutselig fikk øye på et VESEN forran meg på veien.. Jeg skal ikke sverge på at det var en UFO men jeg tror det kan ha vært det, etter som jeg forstår så har dere en god del apparater til å måle med - flott om dere kan skjekke opp og event. måle hva som har vært der..
Jeg skal forsøke etter beste evne å forklare hva jeg så:
Like ved bussskuret på siden av veien så jeg noe som kunne minne om et menneske, men det så mer ut som en ånd eller noe for det var litt transparent. Jeg tror vesnet prøvde å kontakte meg for det holdt ut en hånd og tommelen pekte oppover - kanskje det skulle advare meg mot noe som kunne komme ovenfra? jeg vet ikke! men jeg setter enorm stor pris på om dere kan se på saken... jeg holder meg unna E18 så lenge - venter på raskt svar!!!

Med Hilsen en som tror det er mer mellom himmel og jord osv...

For morro skyld skrev jeg likesågodt et svar fra veivesenet også jeg da!



Hei, en som tror det er mer mellom himmel og jord osv!

Vi i Vegvesnet driver ikke helt med det du sikter til i ditt brev til oss.
Ikke har vi den typen apparater heller, vi driver mest med kjedelige byråkratiske ting, samt å måle opp veistrekninger ned til minste detalj!
En drit kjedelig jobb - det kan jeg love deg.
Personlig tror jeg kanskje at det du så kan ha vært noen som ventet på bussen, for som du så riktig påpekte er det et busstopp ved Bommestad i nordgående retning.
Det er mulig personen kan ha sett transparent ut fordi du hadde dugg på innsiden av vinduene i din bil, eller at personen var iført gjennomsiktig regnkåpe! ( moren min har en hun bruker over bunaden på 17. mai dersom det regner og det får henne til å se litt transparent ut)
Videre tror jeg nok at personen i aller høyeste grad forsøkte å kontakte deg, men har ikke tro på at det har noe med å advare deg mot noe fra oven å gjøre, jeg tror derimot at vedkommende forsøkte å "haike" med deg - derav den utstrakte hånden med tommelen pekende oppover...

Med vennlig Hilsen

For VeiVesnet
Tord E.N. Skrall
Med det samme jeg var igang skrev jeg noen flere jeg...


Kjære Samferdselsdepartementet!

Jeg og Kåre skal til Tanta hans på Møre,
men vi ønsker egentlig ikke å benytte oss av samme transport middel.
Jeg ønsker å benytte FLY, mens Kåre gjerne vil ta TOGET.
Men så var det dette med miljøet da? Er det best for dere om vi reiser sammen eller kan vi reise hver for oss og heller møtes når vi kommer fram. Det burde ikke være no praktisk problem for jeg vet jo adressen til Tanta til Kåre!
men vi ønsker jo ikke å gjøre noe som er i strid med loven ikke sant!
Vi skal egentlig dra om ei uke, så vi må snart bestille billetter - flott om dere svarer innen utgangen av dagen!

Med Hilsen Svein og Kåre
Også disse.....



Kjære Lignings kontoret!
Jeg har en lærer som er spes. vanskelig, han gir oss så masse lekser og mye av det skjønner jeg ikke en pøkk av!
Det kan jo komme av at jeg har vært borte en god del i det siste, men det er en annen historie..
Jeg søkte iallfall på nettet og da kom jeg over dere, jeg ble super letta!
Mitt spm. er: Kan jeg sende dere leksene mine på faks og få dem igjen ferdig løst før fredag for vi har sånn lekse plan skjønner dere?

På forhånd takk
Hilsen meg

Kjære Lag Manns Rettene!

Jeg og gutta på laget mitt skal snart på Cup i Danmark.
I den forbindelse så har vi leid egen KÅK sånn at vi slipper bo i en svett gymsal, for det ekke helt oss lissom.
Men så kom vi til å tenke på at da må vi årne oss mat sjæl, så da lurte vi rett og slett på om dere kunne sende oss på mail en 7 dagers meny til 15 mann (det er med innbyttere) sånn at vi har noe å tygge på som ikke bare kommer fra kiosken på hjørnet - for her er det snakk om å prestere ikke sant!!!
Vi er glad i potitter, shylling, bannanner, nugatti, shpagetti, sjøttdeig og pomfri...kan dere lage en meny hvor di ingrediensene er med også..

Så det så...Over og ut!






9 kommentarer:

  1. Det er morro skjønner du å skrive brever til diverse kontoter, jeg har faktisk sendt et brev også jeg engang...

    SvarSlett
  2. Denne er til deg Gunnhild!
    Enjoy...
    Rusverninstitusjoner!

    Hei avd. for Rusverninstitusjoner!

    Jeg må innrømme at jeg er litt trekt på dere.
    Kan ikke fatte å begripe at vi skal verne om RUS MIDLER, det burde være en opplagt sak at vi vil bli kvitt RUS og hele den problematikken!
    Jeg er så skuffet at jeg merker jeg sliter med å finne ord over at den norske stat har gått til det skritt å opprette en egen instutisjon som verner om dette faenskapet.
    Dette skal jeg gå vidre med - forstår dere ikke rekkvidden av hva dere holder på med? at dere har kommet på banen vil bare gjøre at det blir enklere for langerne og at enda flere unge havner i uløkka!

    Med Fiendtlig Hilsen

    Alfred på Voss

    SvarSlett
  3. Fikk meg en god latter når jeg leste om alle "vesenene":)Flott humor!
    Nå begynte hamsterhjulet mitt å gå også,kommer til å prøve å finne "vesener" i hele morgen. Da fikk jeg jo plutselig noe å glede meg til.
    Takk og god natt:)

    SvarSlett
  4. Bare hyggelig Lisebeth..
    Jeg har skrevet en hel haug jeg da, men fant ut at jeg fikk legge ut bare noen få til å begynne med....

    SvarSlett
  5. Fotsett å legge dem ut please så får jeg noe å le av. Hva med ett hver dag,som en føljetong?
    Bare et forslag:)

    SvarSlett
  6. den er grei Lisbeth...Jeg skal forsøke å legge ut en ny hver dag...

    SvarSlett
  7. Hvor får du det fra? Dette er bare helt konge:))

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar