Sider

fredag 25. desember 2009

1. Juledags lunch

Dette er 1.Juledag hos oss..
Prinsessen står tidlig opp å baker rundstykker

Alle godsakene annrettes på fater - hvor er hoff kokken når en trenger ham?
Bordet må pyntes og dekkes...
Alle retter settes frem, det blir ikke skikkelig koldtbord uten at folk må reise seg å "finne" maten selv.
Det er uhorvelig mye å tenke på, bacon og sopp skal stekes, en må lage eggerøre, har jeg husket på all sild`a, ikke glem ostefatet nå da - det hadde tatt seg ut...
Neimen i fanden da, denne leverposteien er ikke veldig samarbeidsvillig..
Laks og ørret slices og kuttes, sennepsausen har Pappa med.
Søren også, att det går ann - jeg har glemt å kjøpe roastbeef, jaja det kan jo hende de ikke merker det?
Her er beviset på at jeg har laget Sarah Bernard - haste Bernarder men dog Bernarder..

Puh..så kan en sette seg til bords og bare spise og spise og spise til krampa tar en.
Dette fikk jeg foresten til jul..
Tenke seg til - jeg fikk masse av det jeg ønsket meg, kroner i flere slag flere hundre faktisk av svigers, jeg fikk blomsterpinne kroner og en alldeles skjønn frosk med krone..


Dernest fikk jeg pysj, jeg fikk brettspill, jeg fikk putevar og håndkler, armebånd og CD`er.


 
Jeg fikk en flott duk og deilige lange sokker, jeg fikk til og med tilltaelse til å gå berserk i januarsalget av Prinsen min. Jeg fikk enda en del til sølv bestikket og enda litt...

Nå har vi spillt Wii i hele dag, så jeg nesten ikke kan røre høyrearmen, så sliten er den.
La meg si det sånn Gunnhild - jeg må røyke med venstre for høyre vil liksom ikke bøye seg!

Over og ut og fortsatt God Julefeiring!

3 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har det koselig, og at du fikk mye fint! PS! Vi fikk også cd`en til Sissel og Odd, så nå er husmora lykkelig!! Kommer til å spille den til langt ut i mars, sikkert!!

    SvarSlett
  2. Det var da noen snertne Bernarder! hihi :-)
    Det ser ut som du har hatt en god jul så langt og fått mange fine gaver :-)
    Hos meg renner kleshaugene over...Meeen..hva gjør vel det når stua er ryddet etter atomeskplosjon av nye leker og jeg kan sitte med bena høyt?
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. HH: Den er fin, men faktisk ikke så fin som eg forestillte meg.
    Det var uhorvelig mange svenske sanger å finne?

    MbyM: Ja det skal jeg hilse å si, til kokken når jeg ser ham..
    Jula har vært god og når en attpåtil har fått det en har ønsket seg, så skal en ikke klage.
    atomeksplosjon ja, jeg husker de julene da vi hadde mindre barn enn nå, det var nye leker OVERALT!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar