Sider

torsdag 17. september 2009

Rød dør!


For noen årsiden jobbet jeg i Tyrkia, der jeg bla. solgte leiligheter.
Ikke sånn timeshare altså, men virkelige håndfaste leiligheter, selveide med skjøte og gode greier.
Vi hadde masse "rare" kunder, dere vet folk skal ha det best mulig for en billigst mulig penge - sånn er vi vel alle, men noen drar det litt langt.
Jeg kunne nevnt historier i fleng, men husker veldig godt disse.

Kunde: Den første gangen jeg drar nedover, reiser jeg på ferie, da vil jeg gjerne ha alt klart, sånn som møbler osv.
HKH: Ja, jeg forstår!
Kunde: Siden du er der nede så mye, kunne ikke du da handlet inn møbler for meg og få innredet leil. slik at det er klart for meg når jeg kommer?
HKH: Jeg kan sende deg en katalog over standard møbler, så krysser du av for hva du vil ha også ordner jeg det slik at det blir brakt til leil. din.
Kunde: Skal du ha noe for det?
HKH: Nei, det er en service vi yter, men da gjelder det møbler og utstyr du finner i den katalogen jeg sender deg, møbler, dekketøy, lamper og hagemøbler.
Kunde: Hva med gardiner? Pyntegjenstander? osv.
HKH: å gjøre det til et hjem må du ordne selv, jeg kan bare sørge for at du har senger og noe å sitte i og spise av når du kommer, selve innredningen, hvor ting skal stå osv. må DU ta deg av.
Kunde: ja men JEG er jo på ferie, så det har jeg ikke tid til!Dessuten vil jeg at du skal finne ting som er pene til meg som IKKE står i katalogen, jeg vil jo ha et unikt hjem.
HKH: Det vil jo koste deg en god del..
Kunde: hvorfor det, du er jo der nede alikevel??

Kunden endte opp med å betale oss svimlende summer for at vi skulle leke innrednings arkitekter...

En annen fin er:

Kunde: Hei, du jeg lurte på de utgangsdørene, jeg ser at de er i eik.
HKH: Ja, det er kjempe flotte dører.
Kunde: Jeg liker ikke eik, jeg vil heller ha en blank RØD dør.
HKH: Det vet jeg ikke engang om vi får tak på her i Tyrkia, iallfall ikke i Kemer.
Dessuten er jo dette et leil. kompleks hvor fasaden forsåvidt bør være lik over hele linja, så dette må jeg undersøke.
Kunde: Ja, nettopp - det har også slått meg at rød dør ikke står så godt til fargen på selve huset da den jo er i en gul aktig farge.
HKH: Nei du sier noe der..
Kunde: Så jeg lurte på om du kunne ringe med de andre som har leil. i samme kompleks som meg, og spørre om vi kan male bygget hvitt?
HKH:(begynner å bli lattermild)Vet du at, dersom du ønsker å få malt bygget for at en rød dør skal passe inn, så er dette noe du må ta opp med naboene, på allmøte.
Det er ikke noe jeg vil blande meg oppi.
Jeg tviler sterkt på at de andre ønsker å male hele bygget for at din røde dør skal passe inn.
Kunde: Det synes jeg er dårlig gjort av deg å si!
HKH: Da beklager jeg, men jeg forsøker bare å være litt realistisk!

Damen kjøpte seg rød dør hun, men fikk selvsagt ikke naboene med seg på å male hele bygget hvitt, hun mente nemlig på toppen av det hele, at regningen for maling og håndtverkere skulle deles på de 8 familiene som bodde der.

Over og ut!

5 kommentarer:

  1. disse var bra :))tror jeg ler meg ihjel.:))

    SvarSlett
  2. ler... noen menesker er bare helt fantastiske!!

    Tusen takk for den fine komentaren du la igjen!
    Ja, men vi må ivertffall møte de store makter på halveien og spille litt lotto i ny og ne !

    Klem Bella

    SvarSlett
  3. Gunnda: Ja, det er mye rart en skal høre før øra detter av.

    Isabella: Bare hyggelig å fortelle at du har en fin blogg, Lotto er tingen hvis vi skal ha sjansen til å bli millionærer - det skjer desverre ikke helt av seg selv!

    SvarSlett
  4. haha - kunder gjør livet verdt å leve ( ihvertfall i ettertid)

    SvarSlett
  5. Fru S: Ja det er så sant som det er sagt, spesielt det med at de gjør livet verd å leve i ettertid.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar