Sider

lørdag 2. mai 2015

Spis Chiafrø!

Proteiner er super viktig, det regner jeg vel med at de fleste viste.
På kurs denne onsdagen hadde vi om proteiner og da fikk vel samtlige av oss en overaskelse.
Vi trodde at vi var helt innafor når det gjaldt hva vi fikk i oss av proteiner,
men det var jo så langt der i fra.
i 100 gram kyllingbrystfilet er det feks. bare 23,7 % protein, det er jo langt ifra nok til et dagsbehov for en voksen.
Så her er det bare å gasse på med mer proteinbomber som feks. egg og chiafrø.

Her er forøvrig noe av det jeg har satt til livs denne uken:
Deilig lunsj med FiberRik, spekeskinke, tomater, agurk og redikker

Så var det den kyllingen som jeg grillet med grønt i ovnen da

Sånn ble det seende ut på tallerken:
med masse deilige grønnsaker og grønne oliven til.

Neste middag ut var denne!

Her brukte jeg:
1 nykål i tynne skiver, 1/2 "giga-stor" purre, noen tomater
og litt revet ekstra lett gulost, samt 3 dl.vann m/ curry pulver i.

Grønnsaks formen serverte jeg sammen med pulledpork

Sånn ble det seende ut, veldig godt med noen fetaost terninger også

Hva i all verden har jeg funnet på her da?
Jo, jeg har laget en salta m/ diverse grønt, oliven, fetaost, spekeskinke og CHIAFRØ
som jeg drysset over!! Det smakte helt fortreffelig :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar