Sider

søndag 17. mai 2015

Ostekake Kræsj

Ostekake er som regel en vinner, men hva gjør du når du ikke har tid til å vente på at ostemassen skal stivne og gelen skal bli kald og hele den suppa der?
Da gjør man som som en av mine kollegaer gjorde en gang og siden har "kaken" blitt en slager.
Jeg har nok gjort litt annerledes enn det Elise gjør, men ikke så langt unna...
Her er min oppskrift på det jeg velger å kalle OSTEKAKE KRÆSJ:

3/4 ltr. kremfløte
1 stor pakke Philadelphia
2 pk Gjende kjeks
1 kurv med jordbær
2 store pk. med blåbær
litt melis


Ser man det, slettes ikke værst - slik gjorde jeg:

Jeg knuste Gjende kjeksen etter beste evne i bollen jeg har tenkt å servere i.
Så pisket jeg krem med bittelitt melis i, tilsatte kremosten og vips var det bare å dumpe hele den massen over den knuste kjeksen i bollen,
Så kuttet jeg opp jordbær, slang både dem og blåbær på toppen av kremen i bollen og til slutt drysset jeg litt melis over.

ANBEFALES folkens og den er jo i grunn perfekt som 17.Mai dessert eller "kake"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar