Sider

lørdag 9. mai 2015

Er den av ekte gull Pappa?

I dag har mer eller mindre hele familien vært involvert på Skolecup i fotball på Vesterøya Idrettspark.
Sånn går det når man kaster seg inn i frivilligheten.
Omgitt av så mange barn som vi har vært i dag, er det ikke til å unngå å overhøre artige samtaler mellom foreldre og deres håpefulle.

I mellom slaga trekker jeg rundt hjørnet på klubbhuset nær parkeringsplassen for å snike meg til en røyk.
Mens jeg sto der i dag hørte jeg bla. et par samtaler som moret meg stort, det er da du kjenner at det var verdt å bruke 8 timer på idrettsplassen den dagen...

2 små gutter kommer gående sammen med Pappa`n til den ene gutten:
Sønnen: "Alle på laget skåååra Pappa, bortsett fra Karsten, stakkars Karsten!"
Pappa: "Ja, dere var kjempe flinke alle sammen, men ja stakkars Karsten"
Gutt nr.2: "Men det var ikke Karsten sin skyld altså, han rakk det ikke, for da var kampen slutt!!"
Her er Storebror den gang han også var vilt begeistret over pokaler i gull, det er noen år siden....

En stund senere fikk jeg med meg dette:
Her var det en Mamma og en Pappa og deres sønn som var på vei til bilen, gutten snublet liksom avsted mens han beundret den flotte pokalen han hadde fått for innsatsen.
Liten gutt: "Du Pappa, tror du denne er av ekte GULL?"
Pappa: "Nei jeg tror ikke det altså"
Liten gutt: "Er du heeelt sikker, jeg tror den er av gull"
Pappa: "Jeg tviler på det gutten min, jeg tror ikke de hadde hatt nok penger til å gi alle sammen ekte gull"
Liten gutt: "Åja, men de kunne jo låne penger i banken til det! Jeg later som den er gull iallfall"

Nå er det å slappe av på sofaen store deler av kvelden, i morgen er det Golfer`ns bursta og dermed selskap for ham og Storebror, med familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar