Sider

fredag 15. mai 2015

Russen - Det er ungers vis...

Jeg har ofte vært den første til å ta Russen i forsvar, til å si:"la dem få holde på" "det er da ikke sååå alvorlig" "vi kan ikke dra alle over en kam" "litt må folk tåle" osv.osv.
Sikkert mye sett i lys av at jeg både ser på meg selv som en tolerant person, men også fordi jeg opplever så masse flott ungdom i forbindelse med ungdomsklubben.

"Det er ungers vis" sier Svigerfar, han har sagt det mange ganger gjennom hele Golferns oppvekst og mine barns oppvekst for den del.
Da har det vært i forbindelse med at 35 par sko ble lagt hulter til bulter i vindfanget under en konfirmasjon, at noen la en lekeslange i senga til søstera si så hun ble skremt halvt ihjel eller feks. at noen sto i overkøya og tisset ned på bordet der de voksne spilte kort for å få oppmerksomhet..
Sånt faller under kategorien "det er ungers vis".

Man kan sågar si at det å fylle Hvalfangst monumentet med blå farge slik at springvannet ble Blåruss-blått et år eller å løpe naken gjennom hele byen, kysse politimenn i tjeneste, ha picnik i hagen til læreren sin og drikke seg fra sans og samling, feste hele natten og kline med opptil flere med-russ, også kan falle inn under samme oven nevnte kategori.

MEN, når du tenker at det er et sjakktrekk og kidnappe 3 pingvin unger og slippe dem ut i naturen bare for flipp, da hjelper det ikke å dra fram Russekortet altså...
Da driter jeg loddrett i hvor full du var på tidspunktet ugjerningen skjedde.
De kunne like gjerne forsynt seg med 3 hundevalper, bundet dem fast etter russebussen og dratt på joyride, så sykt er det.
At små unger som ikke vet bedre kan finne på å løfte opp en katt etter halen, er nå en ting - mitt råd til foreldrene da er å sosialisere bana sine sammen med dyr..
I dette tilfelle er jeg redd LOBOTOMI er eneste utvei.

Saken om pingvinene kan du lese her

Ikke bare har denne russen stjålet/kidnappet 3 små pingvin babyer, men de nekter å fortelle hvor de har satt dem ut!!! Tiltross for at de i Atlanterhavsparken sier at muligheten for å finne dem i livet kan være tilstede om de bare kan si hvor de har satt dem fri..
MEN NEI, det vil de ikke..
Da feiler det deg noe så fundamentalt da at du er blottet for empati.
Hvor mye skal vi finne oss i egentlig? Før vi sier STOPP!

Noen vil sikkert oppleve meg som ei surmaga kjerring, når jeg sier det jeg sier nå, men for min del kan de bare runde av hele russfeiringen og hele den møkka der.
Jeg synes aldri jeg har hørt så mye dritt om russen som i år.
Mulig jeg ikke har fulgt med like iherdig tidligere, men jeg tror ikke det er grunnen.
Her er det gjengvoldtekter, russ som skaffer seg buss med en ting for øyet og det er å oppsøke vold og slåsskamper! Og nå går de løs på dyr også.

Nei takk, vil ikke ha det!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar