Sider

mandag 2. mars 2009

Jeg er opprørt!


Jeg hadde nettopp stått opp fra den gode varme sengen min etter å ha sovet ut etter nattevakt, da min sønn kommer halsende inn i gangen med 2 små frøkner på slep...
Og mens jeg sto der å gnes søvenen ut av øynene sier han:

Lillebror:"mamma, kan jentene låne telefonen for Maria må ringe hjem - du skjønner Othilie har tisset på seg for dørene på skolen var stengt"

Prinsessen:"Ja, selvfølgelig - hva har egentlig skjedd?"

Lillebror: "dørene på skoledoen var stengt og da tisset hun på seg for hun rakk ikke gå hjem for der var det ingen"

Maria låner telefonen å ringer til sin mor....

Maria:" Mamma, kan du hente oss hos ........ for Othilie har tisset på seg for doen på skolen var stengt"

Mammaen hennes sier visst nok at det kan hun ikke for hun har nettopp kommet hjem og gidder ikke ut igjen å kjøre..

Maria:"jammen, Othilie er jo kald og våt"

Mammaen gidder fremdeles ikke det!!!!!!!!
Hvorpå ungene henvender seg til meg og spør om jeg kan kjøre?
Jeg sto fremdeles med søvn i øynene og morgenkåpe på kroppen.
MEN selvfølgelig kjører jeg jo, en kan ikke la unger som er våte inn til skinnet gå godt over 3,5 km. hjem.
Mammaen til Othilie er på sykehus og skal føde barn og det var derfor lille Othilie skulle være med Maria hjem.

Aller mest hadde jeg lyst til å ringe på hos Mammaen til maria og fortelle henne hvor David kjøpte det sure øllet sitt, men jeg fant ut at jeg isteden skal ringe til mammaen til Othilie jeg når hun kommer hjem og si hva den andre mammaen synes var forsvarlig!

Er det mulig dette her da????

Over og ut - med håret til alle kanter....

4 kommentarer:

  1. Nei dette skal ikke kunne være mulig.Stakkars jente kan ikke være noe hyggelig for henne å være hos de da.Synes du skulle ringt på og fortalt henner hvor det sure ølet kommer fra og sagt til mamman til den andre hva som hadde skjedd.

    SvarSlett
  2. Går det an? Da får hun heller la være å ha unger på besøk hvis det er så plagsomt. Jeg ville også ringt på og diskutert dette ølet, men kanskje ikke med tre unger på slep. Og så ville jeg nok nevnt det for den andre mammaen også, men ventet til baby var vel ute og alle vel hjemme og sånn..

    SvarSlett
  3. Ja jeg har snakket med mamma`n til Othilie for broren til Othilie kom for å besøke Lillebror E og fortalte at det hadde vært falsk alarm med den baby`n..
    Så jeg ringte henne å fortalte hva som hadde skjedd og at jeg hadde kjørt dem dit osv.
    Hn ble ikke veldig imponert for å si det slik over Marias Mamma.
    Jeg koblet nemlig inn hjernen i siste sekund i det jeg kom frem til Marias hus og fant ut at en snakk om David og øllet hens ikke var på sin plass forran 3 barn!

    SvarSlett
  4. at det går an å oppføre seg så hjerteløst. Fy f..

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar