Sider

mandag 2. mars 2009

Hoppe sa gåsa,men jeg så på Cranford!

Nå har jeg vært skikkelig fraværende en stund her altså.. jobber vet dere og da, er det nok annet å gjøre.
I morgen dvs. den 3. har Storesøster K bursta`, så da må jeg vel bake en hel masse i dagene som kommer!
Hun skal ha selskap på fredag med jentene i klassen sin, RED&BLUE party - så vidt dere vet det!
Alle gjester har da selvsagt fått streng beskjed av henne om å kle seg i rødt eller blått, eller for all del begge deler...
Hun har menyen klar, det skal spises pizza, og hun skal selv stå for å bake muffins, kan dere gjette hva slags glasur hun skal ha på dem?
Nettopp, der gjettet riktig - RØD og BLÅ.
Så skal jeg bake sjoko kake da selvsagt, hvordan den skal kunne ha samme fargen aner jeg bare ikke, men jeg har fundert på å lage sånn amerikasnk ising som jeg fager blå og rød.. herregud, det kommer selvsagt til å se helt jævelig ut, men hva gjør man ikke for å tilfredstille 12 år gammle jentunger???
Prinsen har gått til innkjøp aven hel BØTTE med små godt, å da mener jeg ikke en sånn pysete sak som du får på mixen, men en gedigen en fra serige..
Også har vi mer kineser pikker enndet som kan være sundt for noen av oss(cheese doddles).
Jeg tror jaggu hun skal ha overnattings gjester også.. det tror jeg jammen jeg skal spørre henne om, litt greit for mor å være forberedt liksom!
Når lørdagen kommer ramler det inn enda flere gratulanter for da får vi besøk av tanter og onkler og besteforeldre og resten av bøttebaletten.
Nå i natt har jeg hatt det ganske rolig, imotsetning til den forrige som var som helvete på jord.
Hva sier man til en dame på godt over 70 som truer med å ta sitt eget liv?
Som knuser glass fordi hun vil kutte seg og er på vei ut på balkongen for å hoppe???
Da har jeg vært med på det også, hun er heldigvis like hel...
I natt har det som sagt vært roligere og jeg har kunnet se litt på CRANFORD en mini serie i 5 deler - etter 3 noveller av Elizabeth Gaskell, kan anbefales på det varmeste, jeg har ledd og jeg har grått om hverandre.
Deter så delig å se på sånt innimellom, også så greit da gitt når ingen mann sitter ved siden av en å små erter for det en sipper for alt mulig!

Nei, nå gidder jeg snakke med dere mer ( det er igrunn ikke sant, men jeg må på do og pliktene kaller)

Over og ut!

4 kommentarer:

  1. Eh, når jeg sier det ar vært rolg mener jeg altså at det ikke har vært som forrige natt..
    MEN I spoke to soon, because the women er i gang!

    SvarSlett
  2. oh my gadd... gruer meg til natta som kommer

    SvarSlett
  3. Kineserpikker? fantastisk ord som øyeblikkelig må inn i ordforrådet!

    SvarSlett
  4. Ja er ikke det flott!!! KINESER PIKKER er noe Prinsen stadig sier...og jeg synes det er et svært så beskrivende ord for snacks.Eh, det vil si nå har jeg vel igrunn ikke sett kineser pikker på kinesere da, men de er gule om ikke annet!(det var ikke rasistisk ment)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar