Sider

onsdag 18. mars 2009

Nyheter som påvirker..

Jeg hadde egentlig bestemt meg for ikke å kommentere den Fritzl saken med et kløyva ord, rett og slett fordi jeg ikke helt finner noen.
Tror ikke det finns ord nok i mitt vokabular iallfall som kan beskrive en sånn sak.
MEN - dere vet det finnes alltids et MEN...
Jeg var på cafè i dag med ei venninne og vi satt og snakket om saken, hun er nemlig levende opptatt av den, jeg for min del har rett og slett lukket øynene litt, ja ørene også for jeg synes det er så ille at jeg ikke helt klarer å ta det innover meg.

Vi kom inn på hva som hadde vært en passende straff for Josef, som for annledningen ble kalt IT fordi menneske kan han jo slettes ikke være.
Vi begynte nemlig å engste oss for at han ville få en altfor mild straff ettersom lovgivningen i Østerike, faktisk er mildere enn den her på berget til og med!
Vi satt jo å håpet på da at han ville få så lang fengselsstraff at han døde der inne..
Vi diskuterte også andre former for straff som kanskje kan omdiskuteres, men som kanskje også er mer i den gata av hva han fortjener..
Egentlig burde jo noen dra han etter øyelokka ned i terror - kjelleren, så fikk han sitte der til han døde, og dersom noen ville ta på seg oppdraget med: sånn ca. en gang i uka å gå ned, slå av lyset, tre en rimelig king size trestokk opp der hvor sola ikke skinner på ham og la det stå til i noen minutter, før lyset slås på å døren lukkes, ja så hadde det bare vært en god bonus.
Eller så har vi jo det senarioet som vi var inne på at han mest sannsynlig fikk en for mild straff og at et eller annet menneske rett og slett tar loven i egne hender, når han omsider slipper ut.
Yndlings løsningen vår var (å nå ber jeg dem som er fordømt humanitære å slutte å lese videre, for jeg gidder ikke sånne teite komentarer under her etterpå om at mannen er jo gal og han vet ikke hva han gjorde og stakkars osv.)Jo det var den yndlings løsningen vår da...
Noen kunne lage film med ham i hovedrollen- litt sånn alà SAW..
Hvor han fikk tredd nedover hode ei sånn maske som river hue ditt i fillebiter!
Kunne godt laget ei hinderløype gjennom knustglass og sprøtespisser osv. først altså!

Er det ikke SNUFF film de kaller det da, når det ikke er over og skuespilleren ikke reiser seg å går etter å ha blitt lemlestet?

Nei, nok morbide tanker fra Prinsessen for i dag, poenget vårt var jo simpelthen at datteren hans har vært innsperret og mishandlet og voldtatt osv i løpet av 24 år (et halvt århundre, jeg mener selvsagt et kvart - for den som har tungt for det er det 1/4 jeg gjentar en fjerde del av 100!). og barna hennes hadde aldri sett dagens lys før i fjor på disse tider og er helt ødelagt.
Og da virker det så bort i alle veggene at han kunne riskire en fengsels straff på 7 år!!!!!

Gleden var derfor stor litt senere på dagen da det kom frem at mannen har tilstått ALT nå da, ikke bare voldtekt, frihetsberøvelse og mishandel, men også slaveri og drap.
Så forhåpentlig får han som fortjent i følge loven iallfall, så får min venninde å jeg bare fantasere om den passende straffen!

Over og ut!

9 kommentarer:

  1. er 24 år ett halvt århundre?:P

    SvarSlett
  2. mange bra straffe alternativer her. kommer han i fengsel så blir han tatt rotta på håper jeg

    SvarSlett
  3. Smoking: kommer du på noe bedre så bare si fra for B og jeg har gjort det til en hjerte sak..

    SvarSlett
  4. Helene, neida det gikk litt fort i svingene når jeg skrev skjønner du - det er selvsagt et kvart!og minus 1 år da....

    SvarSlett
  5. Nå har jeg med glede registrert at IT er dømt til forvaring på livstid.dvs. i 20 år.
    Om ikke annet lettet det litt på trykket:-)

    SvarSlett
  6. Denne saken er bare så ufattelig at det ikke er til å fatte. Det er ikke noe nytt at mennesker kan være onde, ei heller mot sine egne familiemedlemmer. Men jeg må si at denne saken har opprørt meg slik at jeg nesten ikke orker å tenke på den. Jeg hadde sansen for kjellerløsningen..

    SvarSlett
  7. Likte Alle forslagene på en gang pluss et par til som kunne vært enda værre. Men siden vi andre som følger lover og regler ikke har lov til slike hevngjerninger, håper jeg virkelig at de setter han sammen med en hel haug med andre fanger. Har hørt at de ikke er så nådige med sånne som it. Han fortjener ikke en stor bokstav på it engang. Jeg håper bare det ikke finnes fler som han rundt i verden som ikke har blitt oppdaget.

    SvarSlett
  8. å herregud der satte du meg på en uhyggelig tanke!
    I så tilfelle er de jo døde nå da, med tanke på at han ikke har fått suppøert dem med mat det siste året!

    SvarSlett
  9. hihi^^Ja skjønte det:) Men må si meg enig med deg i innlegget her ja,men jeg vil ikke at han skal dø. Han fortjener det ikke. Syns han skal få sitte i et mørkt hull å tenke over hva han har gjort!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar