Sider

mandag 30. mars 2009

Steriliseres på nytt?

Er det mulig tenker du - alt er vist mulig hos meg!
Ja, hallo nå er da det ikke jeg som skal steriliseres, men lille Ronja(pus)
Hun ble sterilisert for halvannet år siden, men nå har hun hatt løpetid symtomer 3 ganger i det siste.
1.gang tidlig høst i fjor og nå i februar og even as we speak nå i mars.
Så jeg ringte dyrlegen jeg da og spurte om dette kunne være normalt?Her er hun etter forrige sterilisering!

Jeg fikk selvsagt vite at det var det så langt i fra og at det hørte til skjeldenhetene - så skjeldent faktisk at dyrlegen bare så vidt hadde hørt om det.
hun sa at et fåtall katter og hunder har 3 eggstokker istedet for 2 og at dette kunne være tilfelle med Ronja.
Hun sa at den eneste måten å finne ut det på var å gå inn med et kirurgisk inngrep.
Dersom jeg var villig til dette, jeg sa at jeg var med på alt som er galt for å hjelpe pus, og dermed skal hun under kniven i morgen - FREE OF CHARGE!

Den deilige lille kattepusen min, sliter nemlig litt nå da vet dere, for hun tiltrekker seg jo hann katter i fleng.
Og når katter har sex minner et mer om voldtekt enn noe annet.
Jeg hadde ikke mer enn lagt på tlf. med dyrlegen da jeg kom ut å fant henne liggende i stolen ute ved trappa, jeg puset på henne for jeg ville ha henne inn igjen slik at ikke de slemme guttene skulle komme å ta henne igjen.
Stakkars liten hun klarte nesten ikke bevege seg, så hun slepte mer eller mindre bakparten etter seg inn døra.
Da hadde det lille dyret bare vært ute en halvtimes tid for å tisse.

Prinsessn sliter også skal jeg si dere for jeg har så og si ikke sovet de sise 2 nettene fordi disse hannkattene står å hyler på utsiden av vinduene.
Ronja og de andre 2 pusene våre som forøvrig er kastrater, har vært inne de siste nettene.
I går kveld da jeg slapp Lillepus ut for å tisse før han skulle i seng, var han livredd for mobben på utsiden.
Og hva tror dere Prinsessen gjorde da???

Litt av et syn altså: Prinsesse i morgenkåpe, beksemstøvler, håret på halvtolv og bevæpnet til tennene med et stk paraply, samt en piasavakost for å holde dem på avstand til lillepus hadde gjort sitt fornødne..
Event. naboer som må ha sett meg er sikkert hellig overbevist at det nå har rablet fullstendig for meg!
Nå er det bare å krysse alt vi har for at det går bra med Ronja i morgen og at dyrlegen fixer problemet og finner ut hva som har skjedd!

Over og ut!

3 kommentarer:

  1. Stakkars Ronja!Hadde samme problemet her,bortsett fra at Stellla ikke er sterilisert enda. Hun går på p-piller og siden hun nektet å gå ut en lang stund glemte matmor hele pilla og da vet vi hva som skjer. Det var virkelig ille,både for pusen og oss. Men mest for pusen. Jeg ga henne en p-pille hver dag til det stoppa(2 dager). Selv om jeg synes fryktelig synd på Ronja fikk jeg meg en god latter av beskrivelsen av deg selv. Skulle gjerne sett deg:)Jeg har full forståelse for din aksjon,jeg var temmemlig forbanna på hankattene som satt og skreik utenfor her også. Så nå blir det kniven for Stella også. Ønsker Ronja og deg lykke til med inngrepet og sender tonnevis av pusekoser fra oss begge to.

    SvarSlett
  2. Ja det blir spennende å se hva som egentlig var galt med henne!
    Om det er en 3. eggstokk eller hva?

    SvarSlett
  3. Uff, håper det går bra! Godt med en forståelsesfull dyrlege, da! Det er aldri gøy når dyra får lide..

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar