Sider

torsdag 19. mars 2009

Avspasering....

viste dere at også barn avspaserer?
Det er helt sant, de gjør det..Iallfall på skolen her hos oss, det hele har selvsagt en naturlig forklaring.

Da jeg var barn husker jeg at Pappa jobbet ganske mye overtid, og Vesta som Pappa jobbet i betalte ut overtid så det gvein etter, sånn at jeg kunne få alt jeg ønsket meg og litt til.
Jeg husker at de faktisk engang ga Pappa et gavekort på Sten og Strøms lekebutikk, (som var som et himmelrike for barn den gangen) som han skulle gi til meg fordi de lånte Pappa`n min xtra mye en periode for at han stadig skulle reise til Bergen og holde kurs.
Jada, for de av dere som lurte så kjøpte jeg pute og dyne til baby dukken min som forøvrig het Veronica(for det var det flotteste navnet jeg visste)og det settet passet helt supert i dukkevognen min.

Uannsett, år etter år jobbet Pappa overtid, men det forandrer seg i verden vet dere og etter en stund fikk de kvoter på hvor mye overtid det kunne jobbes..
Da fikk de noe flott som het avspasering i tillegg, som gjorde at vi kunne ta xtra lange helger osv.
Med tid og stunder fantes det nesten ikke overtid lenger, bare avspasering, men det var jo umulig å avspasere alt - så det forsvant liksom et litt svevende sted synes jeg å huske!

Jeg ser at på jobben hos oss også tiltross for at jeg ikke jobber på kontor, men i helsevesenet - så snakkes det mye om avspasering, man acspserer en time her og to timer der fordi man har vært med på et møte eller lign.
MEN dere kan skjønne det at de kan ikke avspasere sånn heeelt uten videre, å NEI det er nemlig opp til sykepleieren som sitter med boka det.
Her er det flere som avspaserer! Bilde er av barna til Ronja - fra i forifjor.

Å nå registerer jeg altså at til og med ungene avspaserer...
Dette fordi vi hver høst på skolen hos oss har en dag hvor vi har aktiviteter, hvor både foreldre og barn deltar, ungene stiller ut ting de har laget osv.
Også samler vi inn penger til en sak som ungene brenner for.
Dette foregår på en lørdag, men er obligatorisk så det er møte plikt for ungene - DERFOR har de altså fri i morgen fordi de avspaserer for den lørdagen...

Det er da jeg flirer vet dere for det er jo akkurat som på jobben hos oss - de kan ikke velge, eller at det naturlige var at de avspaserte påfølgende mandag eller fredag...
Neida, isteden venter man altså fra oktober og heeeelt til midten av mars med å avspasere!!!!

Men men, det blir sove lenge dag i morgen da om ikke annet..
Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar