Sider

torsdag 12. mars 2009

Greit - det er min skyld at det snør...

Noen ganger er det en masse tanker som liksom slåss om førsteplassen oppi hodet mitt.
Prinsen ler av meg når jeg kaller dette en tankerekke..
MEN jeg hevder at det er nettopp det det er, for det begynner med at man tenker på en ting, også spinner man videre til en annen ting, som igjen får en til å tenke på en tredje ting og dermed har man det gående!

Eksempelvis så jeg i den flotte nye 7. sans min som jeg ble enig med meg selv om at jg trengte(noen av dere husker sikkert det)at jeg i dag hadde diverse oppgaver:
Jeg skulle ringe til campingplasser ang. fastplass til sommeren.
Så så jeg for meg da ikke sant hvor vi ville havne hen, og hvordan det skulle bli.
Når jeg så var ferdig med å tenke på Omlid og Blokkebukta, tenkte jeg på monteringen av fortelt og priset meg lykkelig for at jeg har en mann med god praktisk sans.
Så tenkte jeg på hvor mye VEPS det var i fjor, det var jo helt grønn jævelig det.
Til tider kunne jeg jo ikke oppholde meg utendørs da jeg er så redd for disse stripete små innsektene at det grenser til det komiske.Dermed kom jeg til å tenke på hvor redd jeg er for gresshopper!
De er så ekle... Lise og jeg hadde nemlig en episode for et par sommre siden, hvor vi skal være glade for at vi den gang ikke hadde naboer.
Event. forbipasserende ville nemlig vurdert oss som sinnsyke.
Dernest kom tanken på edderkopper opp, det er jo helt fjollete da ikke sant at jeg svære mennesket er så redd for sånne små kryp..De som så meg da jeg kjørte på innfartsveien i går må ha lurt fælt altså, jeg hadde hentet bilen på service og plutselig la jeg merke til at ved solskjermen rett forran ansiktet mitt satt en liten edderkopp.
Da blir jeg nervøs... og begynner straks å se etter et sted å stoppe slik at jeg kan få drept faenskapet.
MEN det er ikke så mange steder å bare stoppe sånn helt uten videre på innfartsveien.
Så jeg måtte bare kjøre videre, med et øye på veien og et på edderkoppen.
Da jeg passerte tempokrysset hadde den lille brune saken krabbet seg ned av solskjermen og bafant seg nå rett over hodet mitt..
I normale tilfeller skulle jeg ha fortsatt ned mot park hotell, men den gang ei, jeg kjørte av mot sykehuset og kjørte opp på fortauet der, hoppet raskt ut av bilen og grep fatt i et ark som lå på passasjer setet, med det knuste jeg edderkoppen i fillebiter.

Nå sitter jeg da selvsagt å TENKER på (tankerekken vet dere)om det er derfor det har begynt å snø i dag igjen!
Det er mye mulig det er min skyld folkens at det snør, men det får bare være - jeg svevde tross alt i "livsfare" i går grunnet en edderkopp.

Sånn er det altså med meg og disse tankerekkene mine.
Så får Prinsen le så mye han vil..
Jeg har iallfall ikke sammenlignet dem med et TOG.

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. :)Jeg ler atter engang,ikke av deg men av det du skriver. Du er ikke alene med dine tankerekker nei,noen ganger har rekka gått så langt at jeg må tenke tilbake for å finne ut hva den første tanken var:).Jeg så hele senarioet for meg med deg og edderkoppen. Sikkert ikke lett med sånne fobier,er så heldig stilt at jeg ikke har noen. Men jeg har full forståelse for de som har dem. Det er ikke få ganger jeg har "redda" folk fra edderkopper. Vi har plenty,alltid fullt av Boriser(alle edderkopper heter Boris) i kjellerleigliheter. Endel av sjarmen det,de kommer i alle størrelser,og jeg har vel spist endel av dem i søvne. Faren til poden har oxo den fobien og jeg måtte jo le litt i smug når en "voksen" mann står å hopper fordi det er en liten Boris i badekaret. Men kakkerlakker er jeg IKKE glad i,har hatt et par opplevelser med dem i syden. Men det kan bli en annen relativt morsom historie på et senere tidspunkt.Ha en flott Borisfri kveld.

    SvarSlett
  2. takker takker Lisbeth!
    Håper du har fått med deg dagens brev til bomringen...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar