Sider

fredag 14. november 2008

Om seminar , jakker og fotball..

I dag har jeg vært på Seminar med Fagforbundet.
Utolig spennende og lærerikt men, du så sliten man blir av å bare sitte å høre på at folk preiker.
Sånn er det altså når man ikke er vandt til det, det blir litt sånn skole følelse, bare at det er LOV til å røyke i fri minuttet!
Jeg har blitt satt bedre inn i det nye systemet ang. sykepenger. funnet ut en masse om hva det faktisk innebærer å ha LOFavør og ikke minst har den nye Personal sjefen i Sfj. kommune innvilget oss audiens. Som sagt svært intr. men fanden så slitsomt.
I utgangs punktet skulle vi alle direkte på julebord etterpå men, jeg for min del manglet barnevakt, så da ble det ikke noe julebord på meg men, heller mat på mcDonalds osv.
Skulle egentlig vært på nattevakt i natt men, der fikk jeg permisjon med lønn! Flotte greier!

Appropo BARN, hva gjør man når man har en sønn på 8 år som bare ikke forstår vitsen med å ha på seg JAKKE!! Jeg blir gal av det, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det til ham - ta på deg jakke men, det går inn det ene øret og ut det andre uten egentlig å ha tatt noen rast på holdeplassen: Jada, jeg hører hva du sier!
Jeg levde i den tro nå da ikke sant om at han hadde gjort som jeg sa, helt til jeg skulle inn på rommet hans med noe nyvasket tøy jeg sulle legge i skapet hans - og hva finner jeg så i en krøll på gulvet forran skapet? Du gjettet riktig - JAKKA hans! Uææææææææææææ

Eller hva med det å spille fotball i stua! Det ække feil vel? Jo, jeg vil si det er feil.
Jammen, ballen fra Kid er jo heeeelt myk jo, får jeg til svar..
Hvorpå jeg da må tegne og forklare å si at selv om den er myk, så er fotball en aktivitet som egner seg best utendørs. Og hans snusfornuftige lille kammerat står ved siden av å sier: Du, Erlend, det er jeg heeeelt enig med mamma`n din i altså... skal vi ikke heller spille play station!
Også går det en dag også forsøker han seg igjen da ikke sant, og selvfølgelig med samme argument!men han er god på bunnen da og ganske typisk 8 åringer flest har jeg skjønt, så jeg bekymerer meg ikke nevneverdig!

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar