Sider

søndag 23. november 2008

Snakk om bomtur!


Helledussan, jeg bare orker ikke mer..
jeg er så lurt!
Snakk om BOMTUR altså, jeg har sittet i bil i sånn ca. 7 timer i dag for å se på ei campingvogn, som etter anonnsen å regne skulle være kjempe fin og som vistnok "tedde" seg som NY!!!!
Jeg snakket med eieren på tlf også jeg, og spurte om både det ene og det andre og han bekreftet og sa at jaaaada alt var så flott og vogna hadde 6 sengeplasser osv.

Nå er det selvsagt ikke den vogna på bilde jeg så på men, den var like lite fristende..

Jommen sa jeg smør...
Det "nye forteltet han skrøt av - var nytt på midten av 80 tallet.
De 6 sengeplassene - var egentlig 4 men, dersom man er av str. pygmè kunne man sikkert klart å skvise 6 pers inn i vogna.
Det at den ter seg som ny vil jeg si var en så stor overdrivelse at det rett og slett er rein spikka JUG!
Ute møblene som visstnok fulgte med ifl. anonnsen - var i hovedsak ødelagte.
Kurv møblene i forteltet som også skulle følge med - hørte hjemme på Grinda avfallsannlegg.
Det er det værste jeg har sett..
Den var værre en den Hobby vogna vi kikket på for en mnd. siden som vi bare hadde lyst til å løpe ut av!
Det eneste jeg klarte å tenke på da jeg fikk se den utvendig og på toppen av det hele kom inn i den var - BOMTUR,
og ikke minst: TA MEG HER I FRA!!!
Jeg fikk stotret frem at dette ikke var en vogn for oss og at den nok ble for liten og ikke var heeeelt det jeg hadde forestillt meg!

Etterhvert ble jeg så sittende i bilen min å vente mens mannen da fikk solgt vogna si til ei eldre dame som også hadde dukket opp.
Jeg hadde bare lyst til å slå meg selv i hodet for at jeg hadde tullet bort søndagen min på dette her- når jeg egentlig burde vist bedre allerede da jeg plukket ham opp.
Jeg måtte jo vente da ikke sant, for gubben satt jo på med meg fra Drammen til ØRJE for at jeg skulle se på vogna..
Er det mulig?
Det er klart det skulle jo slått ut noen varsel lamper hos meg da mannen etter ca. en time i bilen fortalte at han hadde vært barnehjemsbarn, hadde havnet på skråplanet som 11 åring, hadde sittet tilsammen 9 år i fengsel i løpet av sitt liv og hadde vært nykter i 3 år nå etter å ha brukt amfetamin daglig i 20 år!
Dette kobinert med et rimelig harbarket og slitent utseende og fler tatooeringer enn jeg klarer og telle, burde gjort at jeg skulle ha sett et vanvittig svææært RØDT lys!!!!
Jeg da dumme gåsa tenkte i mitt stille sinn at:
jeg er da en tolerant person, som ikke dømmer folk etter utseende og livsførsel osv.osv.
I dette tilfelle viste det seg nok å være litt fantacy fra min side...
Intuisjonen min fortalte meg jo at : Tonje hans standarer for hva som er flott er sikkert noe annet enn dine.
Mååår`n du - jo det skal jeg hilse å si.
Jeg gadd ikke ta en bilder en gang jeg altså folkens.. Det er til å grine av!

Over og ut!

1 kommentar:

  1. Sett sånn i retrospekt så er jeg om mulig bare enda mer himmelfallen over at jeg faktisk ha vært med på det jeg her skisserer..

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar