Sider

mandag 17. august 2009

ut med de gammle og inn med de nye


Her er det da ikke snakk om møbler eller annet løsøre, men naboer!
Naboen tværs over gata skal flytte, de har gått bort å kjøpt seg et billigere hus som krever en haug med opppussing et lite stykke unna.
De sier at de flytter fordi huset de hadde ble litt i dyreste laget, men jeg har min tvil om det er den egentlige grunnen.

Denne naboen er desverre ikke så godt likt i nabolaget nemlig.
Pga. en rekke uheldige fylle episoder, som liksom har tatt litt av.
Selv har jeg ikke noen problemer med dem, ikke er jeg så nærtagende heller - så jeg har en svært god tone med denne naboen.
Andre litt mer sarte sjeler, synes derimot av den kvinnelige delen av naboparet kunne holdt seg for god til å rave rundt drita full på høylys dag mens unger leker i gata.
Dette er jeg selvsagt enig i, men jeg velger da ikke å legge naboen min for hat av den grunn.
Jeg sa heller til henne jeg da: Vi har alle forskjellige grenser for hva vi synes er greit...
Dette tok hun til seg og etterpå har ikke dette vært noe problem.
Andre naboer har ikke fullt så lett for å "tilgi".

Nå skal de altså flytte og nye menesker skal inn, nå får vi inn en alene pappa med 2 jenter så det skal bli spennende.
Så har alle i nabolaget gått å hvisket og tisket i et par uker nå, siden huset ble solgt og NÅR de skal flytte.
Gleden var stooor hos mange naboer i helgen da det kom for en dag at de flytter allerede den 5.sept.
Jeg for min del som er nærmeste nabo - kjenner at jeg vet hva jeg hadde og egentlig ikke hva jeg får.
MEn jeg får si som Hilde Hummelvold - FORANDRING FRYDER!

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar