Sider

tirsdag 11. august 2009

Endelig hjemme igjen!

Da er camping sessongen over for min del..
Nå er jeg forsynt for denne gang, jeg skrev så fint her i våres om alt som skulle gjøres mens en var på camping.
Å joda vi hadde jo et par flotte uker med strålende vær, fisking og bading osv, men så regnet vi plutselig bort.
Stormen fikk vi med oss også, hverken Lise eller jeg sov den natta - vi var ute å satte opp barduner og sjekket barduner å vi satt å skalv av redsel for at hele forteltet skulle revne eller at vi skulle ende opp med 2 etg. på vogna(les at forteltet blåser opp å leger seg på taket)Det gikk heldigvis bra for våre del, men alle var ikke like heldige.
5 vogner på plassen hos oss, fikk litt mer friskluft enn de hadde regnet med, da takene på forteltet bare revnet.
Det er forsåvidt ingen ting i forhold til den katastrofen som rammet strender og fugleliv på andre siden av bukta i Langesund.
Det kom noen oljeflak vår vei også, men det ble raskt tatt hånd om.
Gutta inspiserer en av strendene etter stormen!

Båt på ville veier - etter stormen!
Nå er det ikke sånn at vi ikke har fått nyte sommeren av den grunn, vi har jo kost oss fordet. vi har spillt masse kort, sett film til øyet ble stort og vått, og vi har hatt tidenes vannkrig med ungene.
Anbefaler desuten alle å ta en tur til Foldvik familiepark som ligger mellom helgeroa og stavern - der var vi en hel dag nå mot slutten av ferien og ungene storkoste seg med masse dyr.
Det mest populære var nok fødestua, hvor det var masse nydelige kaninunger og kattunger, samt kyllinger osv.
Lillebror var dessuten kjempe imponert over hvor store magene til gravide gjeiter kan bli!
Vakkre kattunger

Den som sover synder ikke!

Storesøster K holder en kaninunge

Et par av geitene i Foldvik, den ene er som dere ser supergravid!

Lise går på stylter
Når man camper en hel sommer kan jeg fortelle at man blir dritt lei av grillmat, da er noe så enkelt som en pølsegryte som et herremåltid å regne.
Vi flyttet altså hjem igjen Torsdag før helgen og det er en nytelse å sove i sin egen seng igjen.
Det skal bli godt å komme inn i rutiner igjen, som skole og jobb.
Legen lover at Prinsessen snart skal få lov til å være friskmeldt, men jeg må først en tur til Telemark for godkjenning og sjekk!
Om jeg får et stempel i bakhodet eller ikke skal jeg ikke ha sagt, men jeg håper de sier at: Nå er du frisk og nå kan du jobbe.

Trodde aldri at JEG skulle være den som lengtet tilbake til hverdagen!
Men nå er jeg altså her og det føles bedre enn forventet...

Over og ut!

2 kommentarer:

  1. du har jo fått en lang fin sommer selv med regn og storm da. jeg var jo nesten sikker på at dere sovnet etter all barduneringe dere holdt på med den natten jeg hehe:))

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake! Enig med deg, nok er nok og det er deilig å komme i gang igjen! Og så er det jo så deilig når fredagen kommer!!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar