Sider

fredag 28. august 2009

A- cup eller B-cup?

I morgen skal Lillebror E og jeg på Fotball cup igjen, vi var jo forrige helg også og da var Prinsen med.
Denne helgen skal han imidlertid spille klubb mesterskap i golf klubben og jeg har fått inntrykk av at det er større enn 17. mai, jul og bursta til sammen.
Denne uken har det gått i masse ballsport altså, lørdag var det cup, tirsdag var det fotball trening, onsdag var det 2 seriekamper og torsdag var det håndball trening.
Du verden!
Siden jeg er den heldige innehaver av vervet som foreldre kontakt for fotballen, er jeg stort sett med på alle kamper og treninger, da legger jeg merke til en del ting:

1. Noen barn har ALDRI med seg drikke på trening el. kamp, noe som resulterer i at vi andre ansvarlige voksne ender opp med å kjøpe eller på annen måte fikse dette for dem.

2. Det er alltid de samme foreldrene som stiller opp som heia - gjeng.

3. Enkelte foreldre stiller aldri på verken trening eller kamper, at de ikke dukker opp på trening er heeelt greit, men å få med seg en kamp i ny og ned, eller en cup i det minste?

4. Noen barn blir veldig lei seg fordi Mamma og Pappa aldri stiller opp, de forsøker så godt de kan å skjule dette, men lykkes ikke helt..

5.De foreldrene som har mest negativt å komme med, er de som aldri stiller opp!
Dette bildet ble tatt forrige lørdag på cup..22 glade barn som deltok, 1/3 av dem var der uten foreldre og det er igrunn litt trist - for det er de samme barna HVER bidige gang!

Hvorfor er det slik mon tro??
Jeg har lenge tenkt på at det umulig kan være så uoverkommelig vanskelig å sende med barnet sitt drikke på trening/kamp, sier ikke det seg selv?
Og er vi voksne så immari opptatte med oss selv og våre gjøremål at vi aldri kan finne tid til å vise interesse for hva ungene våre gjør?
Hvorfor sitter det så langt inne å stille opp på en kamp?
Og hvorfor skjønner de ikke helt av seg selv at dette følgelig går inn på barna deres?
Er det mangel på innsikt det handler om, eller rett og slett latskap og laber interesse for barna..
Spørsmålet om hvorfor man i det hele tatt skaffet barn dukker opp i bakhodet mitt, men den skal jeg ikke gå nermere inn på!

A - cup eller B - cup, ikke vet jeg, men det virker som det havner langt ned på lista sånn nærmere w - cup!

Fra mitt ståsted, kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor en ikke vil stille opp å se på at poden sparker ball - om ikke for ens egen del, så iallfall for barnet.
Dersom jeg går glipp av en kamp, får jeg dårlig samvittighet selv om jeg vet jeg ikke burde få det for da er jo Prinsen der, men Lillebror E og Storesøster K er vandt til at både Mamma og Pappa er med.

Jeg er langt i fra noen super Mamma - det er ikke sånn å forstå at jeg mener at alle skal kjøre det løpet vi gjør heller, men litt interesse må det være mulig å vise for sitt avkom?

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar