Sider

fredag 14. august 2009

HKH Prinsessen av Makedonias ANTI jantelov!

Klipp Janteloven ut av hodet ditt, og lim inn denne Antijanteloven i stedet:

1. Du er enestående.
2. Du er mer verdt enn noen kan måle.
3. Du kan noe som er spesielt for deg.
4. Du har noe å gi andre.
5. Du har gjort noe du kan være stolt av.
6. Du har store ubrukte ressurser.
7. Du duger til noe.
8. Du kan godta andre.
9. Du har evner til å forstå og lære av andre.
10. Det er noen som er glad i deg.
Fru Storlien har tagget meg(o, hildrande du)og bedt meg lage min helt egen anti jante lov.
Dvs. det motsatte av: du skal ikke tro at du er no!
Det er selvsagt lettere sagt enn gjort, jeg har sittet her en aldri så liten stund og prøvd å komme på 10 positive ting om meg selv som jeg kan stå inne for, sånn itilfelle den Spanske Inkvisisjonen skulle komme å banke på døra mi!
Så kom jeg på da, at dette får jeg selvfølgelig til, hallo - vi snakker om dama som klarte å klore ned en tale til svigerfar på 3 A4 sider under en time før vi var ventet i 75 års lag..
So without further a due - her kommer den:

1. Jeg er lojal, empatisk og snill - dermed en svært god venn å ha.
2. Jeg er inkluderende og fordomsfri.
3. Jeg er kreativ og flink til å tenke "utenfor boksen".
4. Jeg har ROYALT god humor og kan være svært så underholdende.
5. Jeg er en god hjelpepleier og KAN jobben min.
6. Jeg er flink til å sette ned foten hvis noen prøver seg, eller for å si det på en annen måte: jeg er flink til å fortelle folk hvor David kjøpte det sure øllet sitt.
7. Jeg er gavmild og flink til å dele ( dette på tross av at jeg er enebarn).
8. Jeg er sykt god på å holde taler og det kommer godt med når man er Prinsesse.
9. Jeg har hukommelse som en elefant, dvs. at den er eksepsjonelt god.
10. Jeg takler stress godt og holder hodet kaldt i de aller fleste situasjoner.

Puh....
Nå håper jeg selvsagt ikke at det strømmer på med mailer eller komentarer som sier at: kjære deg, hvilken planet holder du til på?
Bare husk at det ikke lønner seg å tale en Prinsesse midt i mot, det kan hende hun finner frem giliotinen sin!!!!


Over og ut!

3 kommentarer:

  1. Jeg har blitt utfordret til dette av andre også, men jeg tror jeg står over :-)

    SvarSlett
  2. Nice! Jeg elsker disse listene! Tenk om vi kunne bli flinkere til å tenke på dette i det daglige!!

    SvarSlett
  3. Homemaker: Den er grei, nå viser du jo en masse av hva du er flink til i bloggen din...

    HH:Jeg ser frem i mot å se listen din!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar