Sider

tirsdag 18. august 2009

Mulig jeg er gammeldags...


Hva er det med disse skaterne?
Her kjører jeg av sted i bilen min og aner fred og ingen fare..
Joda jeg ser at det kommer 4 ungdommer litt legre oppi gata, en gående med sykkel ved siden av seg, en på rulleskøyter og 2 med skateboard under armen.
At den stakkar`n på rulleskøyter ikke har annet valg enn å "rulle" over fotgjengerfeltet skjønner jo til og med jeg tiltross for at jeg har rundet 30.

Men som bilist og da tenker jeg på som en bilist som liker flyt i trafikken, så anpasser jeg min fart og kjøremønster etter trafikken og fotgjengerne rundt meg!
Når noen er 30 meter fra overgangen så stopper ikke jeg altså!!!

Hva skjer så?
Joda skaterne kaster brettet ned å vips er de ute i fotgjengerfeltet i det samme som jeg også forsåvidt er midt i det...
Hva er det????
Gjelder ikke de samme reglene for skateboard som for sykkel?
Jeg mener gutten med sykkel gikk ved siden av sykkelen sin også da han krysset veien, mens skaterne fant ut at det var en ypperlig annledning til å skate!!

Hva synes dere - er det jeg som er en fresende fosil eller har jeg et poeng?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar