Sider

mandag 17. august 2009

Valgets kval..


Da Storesøster K, Mamma og jeg var i byen på lørdag for de siste panikk innkjøpene før skolestart, var det voldsomt til valgkamp å se.
De var liksom over alt!
Uannsett hvilken vei en gikk så var det boder, parasoller, flyers og roser og ballonger.
Hovedsakelig selvsagt i de 3 fargene rødt, blått og grønt - med forskjellige sjateringer.
Alle sulle de være overstrømmende hyggelige og slå av en prat, men viste liksm ingen forståelse for at en hadde shopping på programmet.
Det hadde nemlig ikke de!
Neida, her var det sfo ordninger og skole og eldre og veier og kultur og miljø osv osv.
MEN ingen shopping... Kanskje skulle de legge shopping inn i programmet sitt de også?

Det kan forøvrig ikke ha vært direkte lett for dem å drive valgkamp på Sandefjord torv denne lørdagen for det regnet katter og bikkjer og oldemødre fra himmelen, det var som om 1000 tissatrengte engler hadde bestemt seg for å gjøre livet litt xtra surt for dem denne dagen.
Når det så på toppen av det hele blåste nordavind fra ALLE kanter, kom de tidligere pent danderte brosjyrene og flyersene deres fykende gjennom luften og levde sitt helt eget liv.
En dame med rose i hånd fikk hanket tak i oss i det vi rundet et hjørnet og trodde at kysten var klar...
Hun smilte brett og ville gjerne fortelle om sine kampsaker, mens hun delte ut roser i hytt og gevær.
Vi forsøkte å se veldig travle ut...
Rosedame: Nå må dere ikke glemme å bruke stemmeretten deres!
Mamma: Nei, se det gjør vi aldri!
Rosedame: Jeg vil gjerne fortelle om våre kamp saker.
Prinsessen: Det kan jeg tenke meg, men vår venninde Gina Tricot venter.
Rosedame: jeg forstår, godt valg da og velg riktig!
Mamma: Det kan du være sikker på, her stemmer vi etter vår overbevisning!!

Vår overbevisning ja, tror ikke den damen ble særlig klok på oss...
Synes Mamma fikset den greit jeg - hvis en har stemt etter sin overbevisnig så burde man være homefree!

Over og ut - å husk da å stem etter din overbevisning!

3 kommentarer:

  1. lurer på hva det skal bli jeg , er igrunn ikke overbevist på noen ting.mye snakk og lite handling på de politikerne. ække lett gitt

    SvarSlett
  2. Jeg forhåndsstemmer! Da kan jeg bjeffe frimodig til elendige partiververe som står på torget.

    SvarSlett
  3. Forhåndstemming ja, kanskje det hadde vært no?

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar