Sider

søndag 30. august 2009

H(ekle)KH

Det er ikke så lenge siden jeg lærte å hekle, faktisk på en hytte tur med Gunnda og hennes mor.. Reportoaret mitt er defor ikke særlig stort enda, det går i bestemorruter.
Men du verden så møe flott en kan lage av dem...Om denne skal gis bort eller ei, vet jeg neimen ikke - den er nokså fargesprakende, men så var det også det som var meningen...
Jeg har hatt stoooor produksjon av bestemor ruter den siste tiden, store som små og her er hva jeg altså har fått ut av det så langt!
Dette vogn teppet er til Trym, som enda ligger i Mammas mage, men om bare en drøy uke håper vi han melder sin ankomst.Jeg heklet med masse små ruter i hvitt og lilla(mamma`n hans ELSKER lilla), så håper jeg da selvsagt a den lille holder seg god og varm..Jeg har til og med fått sydd på en T.
Jeg har laget bestemor ruter til den store gullmedalje. Dette skjerfet skal JEG ha, det er skikkelig stort å godt, rimelig langt og dobbelt med ruter i breden som dere ser. Det går uhorvelig fort å hekle slike ruter når en først setter i gang!
Joda dere har heeelt rett, jeg fikk litt dilla på Lilla.. MEN jeg skal jo ikkeha alt sammen selv, noe blir julepresanger og kalender gaver.
Heklet skjerf i hvitt og lilla, deilig mykt garn som er lett å hekle med..Dessuten har jeg laget dem akkurat passe lange, slik at de ikkebidrar til altfor mye "klumping" under jakke dersom en ønsker å ha dem inni jakken.
Dette skjerfet har jeg strikket, for så og montere en heklet lapp i hver ende med lange frynser i..
Nok et skjerf, bestemor ruter gjør susen!
Denne har jeg laget ved først å hekle en masse små ruter, dereetr har jeg montert dem sammen og tovet det hele. Litt lurt å sjekke da at en kjøper garn en kan tove, ellers blir det hyl og skrik når man finner ut at masse jobb har gått rett i vasken - been there done that!Ja for dem som ikke alt har skjønt det, så er dette altså en VESKE..

Over og ut!
Ps! Det blir ikke mer lilla nå altså, jeg har kjøpt en masse annet garn og fortsetter min produksjon av skjerf..

2 kommentarer:

  1. ååååååå så mye flott , kjempeflinken du:)

    SvarSlett
  2. ja jeg sier som Ibrahim: Do er flinken min do!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar