Sider

onsdag 26. august 2009

Nyheter som ryster...

Det er ikke bare valgstoff og løfter olign. i media om dagen, det er masse annet også.
Masse som er rimelig hode rystene spør dere meg.
Blandt annet har vi fått vite at Michael Jackson ble drept faktisk, av legen sin!
Nå var det sikkert ikke det man kalle overlagt drap, men dog.
Her gikk vi rundt på berget å trodde at M.J. rett og slett var blitt for skrøpelig og at hjertet hans ikke klarte mer av "naturlige" årsaker også går han faktisk hen å dør ved sin leges hånd og blir proppet full av sovemedisin og propofol.

Videre må jeg si at jeg er noe mer enn middels betenkt ang. denne rettsaken i KONGO, den har jeg utviklet seg til en ren farse..
Hvorvidt disse gutta har gått hen og drept en mann vites meg ikke, og det er heller ikke det jeg reagerer på.
At de er tiltalt for drap og skal gjennom en rettsak er så sin sak, men å fabrikere bevis om uskyldige fotografer fra Drammenstidene pga. tullete bilder på en telefon er litt i overkant, Det er også hensides en hver fornuft at disse gutta skulle være utsendt fra Norge for å drive spionasje på Kongo?? Hallo, hva for slags nytte skulle vi ha av event. opplysninger derfra?
Sett i retrospekt var kanskje ikke Torbjørn Jagland helt på villspor med sin utalelse om "Bongo fra Kongo", for noen år siden, uttalelsen har iallfall fått en helt ny mening her hos meg!
Jeg fatter ikke for mitt bare liv hvorfor ikke Norske myndigheter bare går inn å gjør noe nå altså, for denne saken har spunnet helt ut av normale proposjoner for lenge lenge siden..

Så til Pelsdyrnæringen.
Jeg er ingen hysterisk dyreverner med rødmaling og trusler, langt der i fra.
Folk må få bære sin pels i fred, så lenge de nydelige dyrene som bidrar med pelsen sin blir behandlet på en skikkelig måte.
For min del kan de bare avvikle hele greia, det finnes så masse flott fusk at det ligner ingenting.
Det jeg reagerer på er tafattheten til mattilsynet som bla. har som oppgave å påse at dyra blir behandlet på en human måte.
Her har de altså "friskmeldt" pelsdyrnæringen, og før vi vet ordet av det serveres vi nye sjokk bilder.
Hvordan dyr behandles andre steder i verden er også så rystende at jeg ikke finner ord i det hele tatt, her blir de flodd levende og det som værre er.
Jeg leste artikkelen og komentarene som fulgte den og kom meg uheldigvis får jeg nesten si inn på en film fra PETA som viser bilder som er så hinsides min fantasi at jeg kun klarte 30 sek. av fandenskapet før jeg panisk lette etter AV - knappen.
Syns inntrykkene jeg fikk med meg gjorde at jeg for det første begynte å gråte for så å bruke halvannen time på å sovne og når jeg så våknet var det klissvått i sengen - ingen god natt mao.
Klikk for gudskyld ikke på Peta linken om du ønsker en god nattssøvn.

Her holder vi på hjemme hos oss med disse 3 kattene våre og duller og steller, og hvis Ludvig halter en dag så raser vi av sted til dyrlegen: for tenk om han har fått nyrestein igjen liksom!
Snakk om himmelvide forskjeller!

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar