Sider

onsdag 31. desember 2008

En oppsumering..


Jeg har ingen vannvittige gode forsetter for 2009.
Har feks. ingen umiddelbare planer om å slutte å røyke, det har jeg prøvd så mange ganger før at jeg rett og slett har kommet til at når det skjer så skjer det bare.
MEN, jeg skal bli flinkere til å trene og ikke bare la medlemskapet på Spenst være et støttemedlemskap slik det i bunn og grunn er i dag.
Utover det har jeg ingenting på tapetet - 2009 får bare komme, det som skjer det skjer!

Så da til oppsumeringen av 2008, noen høydepunkter iallfall:

HUS OG HJEM: Vi har bodd oss til i nytt hus, pusset opp litt som seg hør og bør, fjernet en vegg, satt opp en ny og kastet maling på noen av de andre veggene. Storesøster K er nok den som er aller mest fornøyd for hun fikk LILLA rom.Prinsen min er drit fornøyd etter å ha klart å lage en glass vegg helt selv.

NABOER: Fra og bo i skogen uten en sjel i nærheten, hvor man kunne sprade naken i hagen om man ville, har vi fått mange naboer, naboer vi har hatt før faktisk, iallfall noen av dem.
Vi har jo flyttet tilbake til den samme gata vi bodde i for bare noen år siden.
Noen av naboene er vi veldig glade for å ha, mens andre tørr jeg påstå at vi kan styre vår begeistring for.
Vi er glade for: de vi kan grille med, som er gamle venner, de vi kan ta en røyk med midt i hage arbeidet sånn at det igrunn ikke blir så kjedelig, de som deler med seg av krydder urtene sine og som kommer med gode tips om klatre rosene, de man kan dra på ferie med og de som inviterer på båttur.
Vi er mindre glade for dem som ikke skjønner hvor kattene våre bor, som ville mate dem og ha dem oppi sengene sine, de som har barn som står å ikke bare ser på deg men GLOR en meter fra bordet mens du griller og dem som ikke har sosiale antenner.

FESTIVITAS: Sommer festen vår gikk av stabelen i år som i fjor og som året før osv., til alle våre venners store fornøyelse - litt morro når folk legger opp ferien sin etter når vi holder den årlige sommerfesten.
I år ble det servert gris - en svææær feit gris, så vi startet tidlig for å få den ferdig. Det ble sunget og danset og spillt på gitar, det ble latter og gråt og litt krangel som alltid, noen kysset på noen de ikke skulle kysse på, 3 stoler knakk, deler av bordet gikk i bakken, vi fikk den årlige fremførelsen av Herr Herr mens vi lo så vi holdt på å pisse på oss.
Med andre ord en vellykket fest - for det er nemlig det som er opplegget, på sommer festen vår er ALT lov.

MINDRE HYGGELIG: 17. mai var kald, vi holdt på å fryse av oss våre edlere deler, jeg slapp å stå på balkongen å vinke lanken om ikke annet.
Søstra til Prinsen og mannen hennes flyttet fra hverandre, jeg var sykemeldt helt til slutten av Mars pga. den dumme armen som måtte opereres.
Prinsen ble sendt hjem fra nordsjøen pga. betennelse på hjerteposen (ingen fare han er helt oki nå)Prinsen måtte feire både jul og nytt år i sjøen!Det ble ingen baderock i år for de har gått konkurs.Lillebror E måtte trekke en tann.En av naboene klippet over TV- kabelen vår med vilje faktisk - men, det var vist ikke vondt ment!!!han hadde bare kranglet med Canal Digital!Bestevenninden min trodde jeg hadde gjort det slutt med henne.

FORNØYELIG: Et vennepar av oss bestemte seg for å gifte seg, vi har kjøpt oss campingvogn, jeg har klart å lage lutefisk, Prinsen har klart å komme seg ned på 8 i hcp (her snakker vi golf), vi har montert sentralstøvsuger og det er som en gave sendt fra himmelen.Prinsen og jeg var 4 dager i London heeelt alene uten barn.
Jeg, ja jeg har klart å pusse båt helt på egenhånd, den er ikke så stor men, den er likefullt en båt.Jeg har lært meg å laste ned filmer.

Ja - masse en har glemt selvsagt men, da var det kanskje ikke så viktig når alt kommer til alt.Vi lever og ånder alle 7, hæææææ tenker du nå... joda vi er 2 store (prinsen og jeg) 2 små (storesøster K og Lillebror E) også er våre 3 firbente venner Ludvig, Ronja og Lillepus selvfølgelig en del av familien de også - derfor må de regnes med..
Det blir nesten som 2 store 8 små og en lastebil, nå har vi da ikke lastebil men, om vi legger bilparken vår sammen kan de kanskje bli til en liten lastebil om ikke annet!
Uansett alle ønskes et godt nytt år, så får dette bli det nærmeste HKH Prinsessen av Makedonia kom en nyttårstale i år!

Over og ut!

1 kommentar:

  1. Riktig godt nytt år til store å små ,kos dere kongelig . stooor klem

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar