Sider

onsdag 31. desember 2008

Forberedelser


I skrivende stund sitter jeg med en plastpose på hodet..
Ikke fordi jeg er missfornøyd med utseende mitt for det er jeg igrunn ikke MEN, fordi jeg farger håret.. Jeg har ikke rukket det før og nå sitter jeg altså her kvart på ett om natta og dingler med beina forran pc`n.
Jeg har vært super flink i dag synes jeg, tiltross for at jeg sov alt for lenge.
Har vært å handlet inn det siste som skal til for at nyttårsaften skal gå av stablen slik den pleier å gjøre med kalkun, stuffing, sjokolade mousse, ja og alt annet som hører med.
Pyntet bordet har jeg gjort i kveld , damasken er rullet faktisk på den gamle rulla til Bestemor som er i bruk 1 gang i året for å rulle nettopp DAMASK, ellers i året står den der som et stileben full av levende lys og liksom minner om gamle dager.
I dag har den altså vært i bruk.
Bordet er vider pyntet med serpentiner i sølv og en hel haug med sølv stjerner, også kuvert lys da selvsagt.
Jeg har til og med tatt frem de gamle ØL seidelene til Pappa med sånne norønne utrykk som feks. og jeg siterer:
- Meget øl og vin å drikke, høver ingen norrøn mann, under rusen er han ikke, herre over sin forstand!
- Det fyrste du hever å gjæra mann, det er å døy, når ikkje lenger du elska kan den fagre møy.
- Den som ikke øl kan drikke maadelig og med forstand, han jeg sette vil til dette at han heller drikker vand!

Så hvis gjestene gjør som seidlene sier skulle det bli en fornøyelig aften både for store og små!
Gleder oss gjør vi iallfall..
SÅNN - da har jeg vasket dette håret mitt også, alle grå hår er borte og jeg er klar for tiara i morgen kveld eller dvs. i kveld blir det egentlig ettersom klokka har sneglet seg til laaangt over midnatt!

Godt nyttår til alle!
Over og ut...

2 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det!! Får gå i gang her jeg også, ble ekstra inspirert nå!
    God feiring!!

    SvarSlett
  2. Takk takk, Nyttårsaften er jo bare en gang i året... så da skal det pyntes!
    God feiring til dere også!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar