Sider

søndag 28. februar 2010

Vel overstått

Så er vi hjemme fra en svært vellykket vinterferie.
Dvs. det er bare Lillebror og jeg som egentlig har vært på langtur.
Prinsen er som kjent i Nordsjøen og Storesøster har vært henholdsvis hos naboen, hjemme og hos besteforeldre.
Lillebror og jeg har vært på Beitostølen siden torsdag.
Det har foregått en masse vintrete aktiviteter for både små og store.
Lise, Terje og jeg, koste oss i egenlaget snøsoffa med "fjellhomse" dvs. Mount Gay med kakao og krem.
Det var farlig godt..
Mount Gay er for de uinvidde Brun Jamaican RUM.
Vi var også på afterski og kom tilbake til "hytten" i særdeles godt humør.
Terje var stø på beina...
Det var ikke Lise og jeg - iallfall ikke superstø.
Det gikk imidlertid fort over og unga fikk seg en god latter av at mammane deres var fnisete og gøyale.

Turen hjem fra fjellet var nesten litt skummel synes Lillebror og jeg.
Det var voldsomt med is på veien og rumpa på bilen slang liksom fra side til side.
Da fant vi ut at vi fikk være feige, men fornuftige og snegle oss nedover fjellsidene i 45 km i timen.
Det var flere som hadde den tanken.
Etter at vi passerte Fagernes, var veiene imidletid litt mer kjørbare og resten av veien gikk som en lek.
Bortsett fra at GPS`n ville ha oss til Oslo istednfor hjem...
Dermed kom vi så langt som til Sandvika nesten før jeg fikk rettet opp i feilen.
Men hva er vel en xtra sightseeing tur forbi IKEA når en har kjørt i timesvis allerede???

Jaja, so long osv - Over og ut!

4 kommentarer:

  1. Høres som en mye bedre drikke enn kakao med snerk! veien fra Beitostølen til fagernes er egentlig bare sorgen, men nå er vel jeg partisk så det holder også siden det er feil dalføre!

    SvarSlett
  2. Høres ut som dere har hatt det fint på tur! De GPS`ene altså. Hører mange rare historier om dem..

    SvarSlett
  3. Fru S: Ja fjekkhomse er langt bedre enn snerk og kan på det varmeste annbefales.

    HH: Kjempe flott tur, men dum GPS!!

    SvarSlett
  4. Det skulle selvsagt stå FJELLhomse og ikke fjekkhomse, men når jeg nå har smakt litt på ordet synes jeg det klinger ganske bra tross alt.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar