Sider

tirsdag 16. februar 2010

Politikk er et rart fenomen

Det kan sies mye om politikk og maktkamp og valgløfter.
Vi kan være enig eller uenig i så mangt.
Noen er mest opptatt av skatter og avgifter, noen av barnehage og skole, andre igjen synes at pensjon og eldreomsorg er det som ligger deres hjerte nærmest.
Vi har miljøvern, sykehus og helsekøer, fatigdom, prostistusjon , fiskerinæring og landbruk.
Det er et hav av kampsaker og like mange løfter som følger med.
Bare det å bestemme seg for hvilket parti man holder "mest" med er lettere sagt enn gjort.

Politikere klarer å lire av seg så utrolig mye dummheter absolutt ALLE sammen.
Jeg har iallfall ikke funnet et eneste unntak.

Vi har Kristin som "lovte" å gå av dersom ikke det var full barnehage dekning innen si og så.
Dårlig med å bli kvitt henne:
Sponheim som er så selvopptatt at han glemte hvor lite Venstre var.
Haga orker jeg ikke å begynne på en gang.
Høyre som tror de er bedre enn alle andre.
Frp som sutrer og sier I told you so.
Krf som lever på en annen planet enn den jeg bor på iallfall.
Ap som har fått det for seg at de har svaret på alt, men som kanskje er de som har kjørt det i grøfta flest ganger.
Og en rekke andre lilleputter med en haug med blemmer de også.

Og dere....
Dette er vårt lands statsminister - jeg vet ikke akkurat hvor stolt jeg kjenner meg av det akkurat nå!
Om ikke annet fikk det meg til å le noe helt voldsomt


Over og ut!

3 kommentarer:

  1. Er enig med deg at det er et rart fenomen,men jeg syns politkere som forsøker å gjøre en forskjell fortjener ros! Om ikke fremgangsmåten alltid er like elegant! ;-) Jeg tror forøvrig at flere av oss ( og i alle fall meg!) hadde hatt godt av å oppleve politikken fra innsida - for den som vil være med å påvirke må komme seg opp av sofaen! ) Jeg skal bare få litt større unger først! ;-)

    SvarSlett
  2. Joda du har rett i det.
    Klart de fortjener en klapp på skuldra, og det er sikkert morro å bli med på kammerset.
    Jeg skal følge deg med sofa sitter øynene mine når du stiller på tinget om noen år.
    Jeg for min del tar min skjerv i diverse styrer som er svært så politisk uavhengige.

    SvarSlett
  3. Ha, ha! Regner med at du stemmer på meg, da! ;-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar