Sider

tirsdag 9. februar 2010

Noen som passer for deg?

De aller fleste barn synes det er veldig stas å høre om hvordan Mamma og Pappa traff hverandre.
Jeg var intet untak, jeg spurte og gravde, men syntes det var rart at de liksom ikke husket det så godt...
Jeg mener for barn er det at foreldre traff hverandre liksom begynnelsen på historien om dem.
Nå var jeg ikke så uopplyst at jeg ikke var klar over at mine foreldres møte ikke hadde noe med min unfangelse å gjøre.
For jeg var jo allerede født, men jeg synes liksom det var spennende alikevel.

Jeg synes det var rart at de var så vage.
Etterhvert fikk jeg vite at de traff hverandre på Park Hotell i Sandefjord og at de ble kjærester etter det.
Dette viste seg jo å være blank løgn!!
Da jeg var i begynnelsen av 20åra forsnakket nemlig Pappa seg, det var han som var mest hemmlighetsfull i utgangspunktet.
Jeg husker ikke hvordan vi kom inn på det, men han sa plutselig:
Det er fler og fler som treffer hverandre gjennom internett og kontaktannonnser slik som Mamma og jeg gjorde!

HVA sa jeg, dere traff hverandre på Park Hotell - hva snakker du om?

Da kom historien de hadde vært flaue for å fortelle i så mange år.
Mamma hadde satt inn annonnse i Allers.
Bestemor leste Allers og mente at dette var ei dame sønnen burde skrive til.
Han endte opp med å skrive og ble en av tre Mamma skrev med til å begynne med.
Mamma silte ut en etter en og til slutt var det bare ham igjen.
En del brever og telefon samtaler senere traff de hverandre høsten -75  på Østbanen i Oslo.
Etter det var det LOVE!

29.februar 1976 fridde Mamma OG jeg til Pappa, det var skuddår så da var det lov.
Vi fikk ja og dro med oss pikkpakket vårt fra Sandefjord til Oslo og flyttet inn i Pappas 3 roms på Lutvann.

Nå har disse to fantastiske og hemmlighetsfulle menneskene vært gift i godt over 30 år.
Jeg har hatt lyst til å skrive til Allers å fortelle at det funker dette her med kontakt annonnser, men er redd jeg ikke ville bli så gammel om jeg gjorde det.
Derfor deler jeg det isteden med dere.

Som jeg pleier å si til Pappa:
Dere var bare forut for deres tid - moderne rett og slett!
I dag er dette heelt vanlig og slett ingen kuriositet.

Over og ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar